به گزارش ایرنا،علی صالحی روز یکشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت : در حال حاضر 55 روستای بالای خانوار در شهرستان ورامین مستقر است که از این تعداد،50 روستا از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی برخوردار است.
وی افزود : این روستاها از 94 هزار و 44 نفر جمعیت در قالب 15 هزار و 735 مشترک برخوردار می باشند.
وی گفت : در حال حاضر 33 حلقه چاه آب فعال با 97 کیلومتر خط انتقال و 165 کیلومتر شبکه توزیع کار انتقال آب به منازل روستایی مستقر است که میزان تولید آب این چاه ها ، 324 لیتر در ثانیه است.
صالحی اظهار داشت : به منظور ذخیره سازی و انتقال آب ، 30 مخزن آب با گنجایش 12 هزار مترمکعب در مناطق روستایی مستقر است.
وی گفت : به منظور تأمین آب شرب بهداشتی و سالم ، 28 سامانه گندزدا و کلر زن در مخازن آب روستایی نصیب شده که این دستگاه ها زیر نظر شبکه بهداشت کار کلرزنی آب را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: به منظور تأمین آب مورد نیاز مناطق روستایی و کاهش میزان قطعی آب ، آب روستاها به صورت شش مجتمع به یکدیگر متصل شده اند تا در صورتی که چاه یک روستا از مدار بهره برداری به دلایل مختلف خارج شد ، دیگر چاه ها بتوانند آب مورد نیاز روستائیان را تأمین کنند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی ورامین گفت : از سال 1390 تا کنون بیش از 44 میلیارد و 900 میلیون ریال در حوزه آب روستایی ورامین هزینه شده است.
وی هزینه حق انشعاب آب روستایی را یک میلیون و 900 هزار ریال و هزینه حق توسعه شبکه را 2 میلیون و 614 هزار ریال اعلام کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.