«نفیسه آقابابایی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این آزمایشگاه هادر بخش آب، محیط‌ زیست و فیزیک حالت‌ جامد در دانشگاه تفرش راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ و ایجاد زیرساخت مشارکت جمعی در امور تحقیقی، بستری سازی مناسب برای ارایه خدمات آزمایشگاهی به محققان دانشگاهی و صنعتی و کاربرد بهینه ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه و خدمات‌رسانی به مؤسسات خارج از دانشگاه مهمترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه ها است.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش افزود: این آزمایشگاه هامجهز به تجهیزات پیشرفته ازجمله دستگاه یون کروماتوگرافی (IC) است و آمادگی همکاری با مجموع صنایع و دستگاه های خدماتی از جمله شرکت آب و فاضلاب استان است.
آقابابایی اظهار داشت: به‌ روز رسانی و تجهیزات آزمایشگاهی با هدف همکاری با صنایع استان از اهداف توسعه فضای آزمایشگاهی شهرستان تفرش است که با اضافه شدن دستگاه کروماتوگرافی یونی به مجموعه دانشگاه تفرش قابلیت اندازه‌گیری تمامی آنیون‌ها و کاتیون‌های موجود در نمونه‌های آب و فاضلاب با تشخیص کمتر از 10 مایکرو گرم بر لیتر امکان‌پذیر شده است.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه پژوهشی آب با هدف برنامه ریزی جامع منابع آب، حفظ و جلوگیری از تخریب محیط زیست راه اندازی شده و دستگاه های اجرایی مرتبط نیز می توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.
شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی است و دراین منطقه بیش از 30 هزار نفر زندگی می کند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.