به گزارش ایرنا، عباس جاوید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به برکت انقلاب اسلامی اکنون 97درصد روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و 3 درصد روستاها که زیر پنج خانوار جمعیت دارند با تانکر سیار آبرسانی می شوند.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی 6 مخزن ذخیره آب شامل سه هزار مترمکعب در بردخون، 400 متر مکعب روستای نوکن، 400 مترمکعب در دوراهک، 1200 مترمکعب در دوراهک،200مترمکعب در جبرانی و 500 متر مکعب در دوراهی بردخون احداث شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی دیر افزود: هفت ایستگاه پمپاژ آب روستایی با مساحت 9 هزار و 800 مترمربع و اعتبار14 میلیارد ریال و هفت چاه عمیق، نیمه عمیق و دستی با ظرفیت 70 لیتر در ثانیه به عمق 60 تا 200 متر برای رفع کمبود آب در تابستان و ذخیره سازی توسط این اداره در روستاها انجام گرفته است.
وی بیان کرد: اجرای کنترل کیفی روی چاه ها به منظور کنترل و بهداشتی کردن آب و کنترل پایش آب، احداث ساختمان اداری، نصب و راه اندازی کنترل از راه دور سیستم های پمپاژ و چاه ها و تاسیسات توسط گوشی همراه بصورت هوشمند از دیگر اقدامات این اداره در سال های اخیر است.
جاوید یادآورشد: اکنون 19 هزار نفر در قالب پنج هزار و 750 اشتراک خانگی، صنعتی و سایر با مصرف روزانه پنج هزار مترمکعب بهره مند هستند.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.