بحث هایی مبنی بر تلاش عروس ترامپ برای کسب کرسی سنای ایالت کارولینای شمالی در سال 2022 و انتقام گرفتن از سناتوری که در دادگاه استیضاح علیه وی رای داد، آغاز شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، یک موضوع اصلی در دادگاه استیضاح دونالد ترامپ این بود که آیا رئیس جمهور سابق، شایسته ادامه کار در دنیای سیاست هست یا خیر. اما تبرئه وی باعث گمانه زنی در مورد چشم انداز انتخاباتی ترامپِ دیگری شد: عروسش، لارا.

تصمیم سناتور «ریچارد ام. بِر» برای رأی دادن به محکومیت دونالد ترامپ باعث خشم بسیاری از جمهوری خواهان در ایالت محل کار وی یعنی «کارولینای شمالی» شد و با این کار بحث هایی مبنی بر تلاش «لارا ترامپ» بومی «ویلمینگتون»، کارولینای شمالی برای کسب کرسی سنا در سال 2022 آغاز شده است.

سناتور «لیندسی گراهام» در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: «دوست من ریچارد بِر با این کارش فقط باعث شد لارا ترامپ تقریباً کاندیدای مشخصی برای کرسی سنا در کارولینای شمالی باشد تا در صورت کاندیداتوری، جایگزین وی شود.»

لارا ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد اما یکی از مقامات ارشد جمهوری خواه با اطلاع از برنامه های وی گفت که شورش 6 ژانویه تمایل وی برای دستیابی به این کرسی را به تعویق انداخت، اما او طی چند ماه آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا به عنوان بخشی از بازگشت هماهنگ خانوادگی ترامپ کاندیدا شود یا خیر.

اگر مذاکره در مورد دنیای پس از دونالد ترامپ یک تجربه گمراه کننده برای جمهوری خواهان در سراسر کشور بوده است، این امر خصوصاً در کارولینای شمالی حادتر است؛ ایالتی که به یک میدان نبرد حزبی و تقریباً بن بست تبدیل شده است.

به نظر می رسد رای ریچارد بِر، و سیل انتقادات در میان جمهوری خواهان کارولینای شمالی، اختلافات در انتخابات مقدماتی را برای جانشینی وی بین وفاداران سرسخت ترامپ و جمهوری خواهانی که مراجعه به رای دهندگان تحصیل کرده حومه در یک ایالت با تغییر جمعیت  را ضروری می دانند، تشدید کند. 

«پل شومکر» استراتژیست کهنه کار حزب در شهر «رالی» گفت: پایگاه جمهوری خواهان در حال کوچک شدن است.»

این فقط رأی بِر نبود که صفوف حزب را ملتهب می کرد. در حالی که سناتور ارشد ایالت، «تام تیلیس» که سال گذشته مجدداً انتخاب شد به تبرئه رئیس جمهور سابق رأی داد، او بلافاصله پس از رأی دادن، طی بیانیه ای دادستان ها را به ارائه کیفرخواست علیه ترامپ دعوت کرد و گفت «پاسخگویی نهایی به رئیس جمهور سابق از طریق سیستم عدالت کیفری ما باید صورت گیرد.»

متحدان دونالد ترامپ پیش بینی می کنند که چنین صحبت هایی شورشی از جناح راست را به دنبال خواهد داشت که منجر به انتخاب کاندیداهای بیشتر طرفدار ترامپ خواهد شد. و این تفکر ادامه دارد که چه کسی می تواند بیشتر از فردی با نام خانوادگی ترامپ، طرفدار ترامپ باشد؟

لارا ترامپ در تاریخ 26 اوت سال 2020 از سالن اجتماعات «اندرو دبلیو ملون» در واشنگتن برای کنوانسیون ملی جمهوری خواهان به سخنرانی پرداخت.

 

HRYVG3VFH7JICJOSLP6JC2D62U

 

نام لارا ترامپ، «ایوانکا ترامپ» دختر دونالد، «دونالد ترامپ جونیور» پسرش و دیگران به عنوان کاندیداهای احتمالی سیاسی مطرح شده است.

لارا ترامپ 38 ساله، مربی شخصی و تهیه کننده تلویزیونی سابق که از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رالی فارغ التحصیل شده است، ماه ها به عنوان جانشین احتمالی ریچارد بِر عنوان شده بود.

«مارک واکر» نماینده سابق جمهوری خواه و متحد ترامپ هم قبلاً کاندیداتوری خود را اعلام کرده است. گفته می شود که «مارک میدوز» نماینده سابق کارولینای شمالی و رئیس دفتر سابق ترامپ نیز در این ترکیب حضور دارد.

«مارک برودی» عضو کمیته ملی جمهوری خواهان از «یونیون کانتی» در خارج از «شارلوت» گفت: «ما قصد داریم نگاهی طولانی به همه کاندیداها داشته باشیم، در حالی که می دانید این نوعی تاج گذاری است.»

«داگ هی» سخنگوی سابق کمیته ملی جمهوری خواه که سابقاً برای ریچارد بر کار می کرد، این سوال را مطرح کرد که آیا ترامپ مایل است خستگی این پست را تحمل کند؟ وی گفت: «بسیاری از مردم حدس و گمان را دوست دارند، اما سناتور بودن کار سختی است.»

با این وجود مشکل اقامت لارا ترامپ ​​وجود دارد. لارا ترامپ با همسرش، اریک و فرزندانشان در حومه شمالی شهر نیویورک زندگی می کند و مجبور است که راهی طولانی را طی کند.

سپس مسئله ساده مارک و برند وجود دارد. نام خانوادگی ترامپ یک کارت وحشی است - این یک امتیاز مثبت برای افراد وفادار و جمع آوری کمک های مالی در سطح ملی خواهد بود، اما این می تواند یک مسئولیت در یک میدان رقابت باشد که رئیس جمهور سابق تنها با 1.3 درصد در سال 2020 برنده شد. همچنین این احتمال هست که کاندیداتوری لارا ترامپ می تواند به افزایش مشارکت دموکرات ها، به ویژه در میان جمعیت زیادی از سیاه پوستان این ایالت کمک کند.

 

14nc-trump-superJumbo

 

اینکه کاندیداتوری لارا ترامپ ممکن  است اتفاق بیافتد یا خیر و باعث ایجاد سر و صدا می شود، به خودی خود بازتاب نگرانی جمهوری خواهان از آینده آن حزب است.

حامیان ترامپ، به رهبری گراهام، حضور او را راهی برای مسلح شدن علیه رای ریچارد بِر علیه دونالد ترامپ می دانند، اقدامی که از نظر آنها «تکان دهنده و ناامید کننده» و یک خیانت بزرگ تلقی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.