«لری کینگ» معروف‌ ترین مجری تلویزیونی تاریخ رسانه ‌ها است که در اوایل ژانویه 2021 به دلیل ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شده بود در 23 ژانویه 2021 در بیمارستان سیدرز-ساینای لس آنجلس درگذشت.

 

به گزارش جماران، «لری کینگ» مشهورترین مجری و چهره تلویزیونی سالخورده جهان پس از ابتلا به بیماری کووید 19 در سن 87 سالگی در بیمارستان درگذشت.

بیانیه ای در حساب فیس بوک وی، فوتش را تأیید کرد.

 

253629

 

روز دوم ژانویه گزارش شده بود که لری کینگ پس از ابتلا به کرونا در بیمارستانی در «لس آنجلس» بستری شده است. هفته گذشته این مجری قدیمی تلویزیون در بخش ایزوله (انفرادی) بستری شد و قادر به ملاقات با همسر هشتم خود «شاون کینگ» (که در سال 2019 روند طلاق از او آغاز شده است) یا سایر اعضای خانواده نبود.

او در سال های اخیر از یک رشته مشکلات جسمانی رنج می برد. این مجری  در سال 2017 به بیماری سرطان ریه مبتلا شد، و یک بار هم در سال 2019 بر اثر حمله قلبی کارش به بیمارستان کشید.

او در مدت 63 سال فعالیتش در رادیو، تلویزیون و رسانه‌ های دیجیتال چندین‌ هزار گفت و گو با افراد مختلف انجام داد و در سراسر دنیا به‌خاطر تاک شو‌هایش شهرت داشت. نیویورک تایمز تخمین زده که لری کینگ در دوران فعالیت اش بیش از 50 هزار مصاحبه انجام داده ‌است

 

_116641661_85a67b7f-93c1-4d73-9949-411f32393eaf

 

کینگ در طی شش دهه فعالیت، با بسیاری از مشهورترین شخصیت ها و سیاستمداران جهان از جمله با همه روسای جمهور آمریکا از «جرالد فورد تا باراک اوباما» و همینطور «مارتین لوتر کینگ، دالای لاما، نلسون ماندلا» و محمود احمدی نژاد مصاحبه کرده بود.

لری کینگ که بود؟

لَری کینگ (Larry King)،با نام اصلی «لارنس هاروی زیگر» در 19 نوامبر سال 1933 در بروکلین نیویورک به دنیا آمد.

پدر وی «ادوارد زیگر» یک مهاجر اتریشی، صاحب یک رستوران و کارگر کارخانه صنایع تسلیحاتی بود. مادرش، ‌«جنی گیتلز» یک خیاط بود.

او تنها یک برادر داشت. پدر و مادر او یهودی ارتدوکس بودند که در دهه 1930 از بلاروس به آمریکا مهاجرت کرده بودند. 

پدرش در سن 44 سالگی در اثر بیماری قلبی درگذشت. مادر وی مجبور شد برای تأمین هزینه‌ های زندگی خود و دو پسرش از کمک‌ های دولتی استفاده نماید.

مرگ پدر تأثیر خاصی در زندگی لری گذاشت و باعث شد علاقه خود را به تحصیل کردن از دست بدهد. بعد از اتمام دوران دبیرستان وارد بازار کار شد تا بتواند از لحاظ مالی به مادرش کمک کند.

 

download (11)

 

او از همان سن پایین تمایل به کار در رادیو داشت.

 

download (12)

 

رادیو و تلویزیون میامی

یکی از مجریان سی ‌بی ‌اس که کینگ به صورت اتفاقی با وی آشنا شده بود، به او گفت که به فلوریدا برود زیرا بازار رسانه ‌ای آنجا هنوز جوان بود و شغل‌ هایی برای افراد بی‌ تجربه ‌ای مانند او وجود داشت. کینگ با قطار عازم میامی شد، و پس از شکست‌ های اولیه، کینگ بالاخره توانست اولین شغل خود را در یک ایستگاه رادیویی بدست آورد. مدیر WAHR (اکنون WMBM) یک ایستگاه رادیویی کوچک در ساحل میامی وی را استخدام کرد تا به نظافت و انجام کارهای پیش پا افتاده بپردازد.

 

1

 

پس از اینکه یکی از مجریان این ایستگاه رادیویی کارش را ترک کرد، آنها کینگ را به جای وی گماردند. کینگ در 1 مه 1957 اولین برنامه خود را پخش کرد و از ساعت 9 صبح تا ظهر به پخش موسیقی از رادیو می‌ پرداخت. او همچنین دو برنامه دیگر داشت که عصرها پخش می شد. او هفته ای 50 دلار درآمد داشت.

مدیر وی معتقد بود که به خاطر سپردن نام زیگر سخت است بنابراین لری تصمیم گرفت نام فامیلی کینگ را که در یک آگهی تجاری در روزنامه‌ «میامی هرالد» با آن مواجه شده بود، برای خود برگزیند. در نهایت طی دوسال او به شکل قانونی هم نامش را عوض کرد.

لری پس از مدتی کار در ایستگاه رادیویی تصمیم گرفت مصاحبه ‌هایی نیز برای برنامه های صبح این ایستگاه رادیویی انجام دهد. وی صبح‌ ها به رستوران «پامپرنیک» در ساحل میامی می رفت و در آنجا با هر کسی که مواجه می‌ شد مصاحبه می کرد. وی اولین مصاحبه ‌اش را با یکی از گارسون ‌های همان رستوران انجام داد. دو روز بعد «بابی درین» خواننده معروف آمریکایی که برای ارائه کنسرت در میامی حضور داشت، وارد رستوران شد. بدین ترتیب اولین مصاحبه لری کینگ با یک چهره معروف انجام گرفت.

 

1978

 

فعالیت ‌های کینگ در ایستگاه رادیویی WIOD باعث افزایش محبوبیت وی در میامی شد. او چند سال بعد در ماه مه 1960 به مجری گری در برنامه «پشت پرده میامی» در شبکه تلویزیونی WPST-TV Channel پرداخت. وی در این برنامه به بحث در مورد مسائل مهم روز می‌ پرداخت.

کینگ موفقیت اش را با کمک «جکی گلیسون» کمدین آمریکایی که برنامه تلویزیونی اش در میامی ضبط می شد، تثبیت کرد.

لری کینگ یک دهه بعدی را به همین منوال طی کرد. او هم مجری رادیویی بود و هم مجری تلویزیونی.

 

RAI34S3JRRHMZJJKTMVALW3JPE

 

علاوه بر این، کینگ در شبکه تلویزیونی WPST-TV Channel به عنوان مفسر برنامه‌های ورزشی نیز حضور داشت. 

زندگی کاری لری به همین منوال ادامه داشت تا اینکه وی در 20 دسامبر 1971 به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد و هر دو کارش را از دست داد. اگرچه وی بعدها از این اتهامات تبرئه گشت اما چند سال طول کشید تا اعتبار از دست رفته خود را باز یابد.

دستگیری به اتهام کلاهبرداری

در 20 دسامبر 1971 لری کینگ در میامی فلوریدا دستگیر شده و متهم به کلاهبرداری شد. این اتهام در ارتباط با معاملات لری با یک یهودی دیگر به نام «لوئیس وولفسون» به وی وارد گشت. وولفسون یک دلال مالی بدنام و کلاهبردار بود. اگرچه جزئیات این معامله فاش نشد، اما ظاهرا کینگ به وولفسون وعده داده بود که از رابطه خود با «جان میچل» دادستان کل دولت «ریچارد نیکسون» استفاده نماید تا وی را از اتهامات وارده تبرئه سازد. (وولفسون در آن زمان به علت فروش اوراق بهادار ثبت نشده در زندان به سر می‌ برد.)

 

56.

 

بنا بر ادعای وولفسون، وی در مجموع مبلغ 48 هزار دلار به کینگ داده بود اما او سهم میچل را پرداخت نکرده بود. بدین ترتیب وولفسون علیه لری کینگ اقامه دعوی نمود.

برنامه رادیویی «لری کینگ شو» و معروفیت سراسری

در اواخر سال 1970، ماجرای کلاهبرداری دیگر از خاطرات زدوده شده بود و کینگ توانست بار دیگر به عرصه رسانه ‌ای میامی بازگردد.

وی در سال 1978 بار دیگر توسط WIOD استخدام شد و شروع به پخش یک برنامه سراسری به نام «لری کینگ شو» در «شبکه رادیویی میوچال» (Mutual Radio Network) کرد. این برنامه بسیار موفق بود و باعث محبوبیت سراسری وی شد.

 

X17-XCLUSIVE

 

این برنامه به صورت زنده از دوشنبه تا جمعه از نیمه شب تا 5:30 صبح پخش می شد. کینگ در 90 دقیقه نخست با میهمانی مصاحبه می کرد و سپس شنوندگان در 90 دقیقه بعدی تماس گرفته و سوالات خود را مطرح می کردند. در ساعت 3 صبح، شنوندگان اجازه داشتند تماس بگیرند و در مورد موضوعی آزاد تا پایان برنامه با لری کینگ گفت و گو داشته باشند.

کینگ اغلب برای سرگرم کردن شنوندگان خاطرات جالبی از دوران جوانی و اوایل کارش تعریف می کرد.

زمان پخش این برنامه در سال آخر به عصر افتاد.

این برنامه که تا سال 1994 ادامه داشت، از 500 ایستگاه رادیویی وابسته در سراسر آمریکا پخش می ‌شد. در پی این امر «تد ترنر» بنیانگذار شبکه‌ سی ‌ان ان، از وی دعوت کرد که به این شبکه خبری نقل مکان کرده و برنامه خود را در آنجا به صورت تصویری ادامه دهد.

 

تد ترنر

 

لری کینگ لایو

«لری کینگ لایو» (Larry King Live) عنوان برنامه ویژه کینگ در شبکه ‌سی ‌ان ‌ان آمریکا است که از ژوئن 1985 تا 2010 پخش شد. کینگ د این برنامه میزبان طیف گسترده ای از میهمانان از تئوری پردازان بشقاب پرنده تا سیاستمداران برجسته بود که اغلب نخستین مصاحبه شان را با او داشتند.

او اولین گفت و گوی خود را با «ماریو کومو» فرماندار نیویورک انجام داد و بعد از آن با افراد فراوانی از جمله بسیاری از رهبران دنیا، چهره های معروف و سایرخبرسازان گفت و گو کرده است. «میخاییل گورباچف، مارگارت تاچر، رونالد ریگان، و ولادیمیر پوتین» از جمله این افرادند.

 

853

 

او پس از پخش برنامه اش از سی ان ان از ساعت 9 تا 10 شب، به ایستگاه رادیویی میامی می رفت؛ البته تا زمانی که هر دو برنامه پخش می شد.

این برنامه محبوب ‌ترین و طولانی‌ ترین شوی تلویزیونی سی ‌ان‌ ان بوده و هر شب بیش از 1 میلیون بیننده را جلب خود می ‌کرد.

این برنامه اغلب از استودیوهای سی‌ ان ‌ان در لس‌ آنجلس و برخی اوقات از استودیوهای این شبکه در نیویورک یا واشنگتن پخش می ‌شد.

برنامه زنده لری کینگ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی ترین برنامه تلویزیونی «با مجری ثابت و زمان پخش ثابت» ثبت شده است.

در فهرست چهره هایی که رودرروی لری کینگ نشسته اند، تعدادی زندانی و مجرم معروف هم دیده می شوند. لری کینگ تا به حال جوایز ویژه ای برای گفت و گو با قاتل ها برده است؛ کسانی از جمله «کارلا فی تاکر» نخستین زنی که در تگزاس اعدام شد.

دو مورد از خاطره انگیزترین مصاحبه های وی با شخصیت های سیاسی بود: در سال 1992، «راس پروت» میلیاردر آمریکایی کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را برای نخستین بار در این برنامه اعلام کرد. مناظره ال گور و پروت در سال 1993 هم تا سال 2015 پربیننده ترین برنامه سی ان ان بود.

لری کینگ برخلاف بسیاری از مصاحبه ‌گرهای دیگر رویکردی مستقیم و غیرمجادله ‌ای در مصاحبه‌ های خود داشت. شهرت کینگ در طرح سؤالات آسان باعث محبوبیت وی نزد چهره هایی شده بود که می‌ خواستند مواضع خود را در مورد موضوعات اعلام کرده و در عین حال در یک مباحثه مجادله برانگیز درگیر نشوند. این برنامه یک ساعته در برخی مناطق روزانه سه بار تکرار می ‌شد و مخاطبین سراسر جهان از طریق سی‌ ان‌ ان اینترنشنال می‌ توانستند بیننده آن باشند.

 

75

 

به گفته سی ان ان، کینگ در دوره کاری اش بیش از 30 هزار مصاحبه انجام داد. از میان چهره ‌های سیاسی و یا شخصیت ‌های معروفی که با لری کینگ مصاحبه کرده‌ اند می ‌توان به نام ‌هایی چون محمود احمدی ‌نژاد رئیس‌ جمهور سابق ایران، باراک اوباما، جرج بوش پدر و پسر، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، ولادیمیر پوتین، دالایی لاما، هوگو چاوز، ال گور، نانسی ریگان، لورا بوش، مارلون براندو، تام کروز، جیم کری، آنجلینا جولی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

بازنشستگی پس از 25 سال

 

تا سال 2010 شمار بینندگان برنامه کینگ به شدت افت کرده بود و منتقدان می گفتند رویکرد کینگ برای عصری که مصاحبه ها به صورتی چالش برانگیز انجام می شود ،کهنه شده است.

لری کینگ در 29 ژوئیه 2010 اعلام کرد که پس از 25 سال، برنامه «لری کینگ لایو» را تعطیل خواهد کرد. با این حال اظهار داشت که در برنامه‌ های ویژه مناسبتی سی ‌ان ‌ان حضور خواهد داشت. این اعلامیه در زمانی منتشر شد که بر اساس برخی گمانه ‌زنی ‌ها، سی ‌ان‌ ان با «پیرس مورگان» یکی از مجری‌ های تلویزیونی انگلیسی برای جایگزینی برنامه لری کینگ مذاکره نموده بود. این اظهارات در ماه سپتامبر همان سال تأیید شد.

 

257579_449

 

آخرین برنامه لری کینگ در 16 دسامبر سال 2010 برگزار شد.

 

The-Last-Show

 

در 17 فوریه 2012، شبکه سی ‌ان ‌ان اعلام کرد که لری کینگ دیگر در برنامه‌ های ویژه این شبکه نیز حضور نخواهد یافت.

شبکه «اورا»

در مارس 2012، کینگ با «کارلوس اسلیم» کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌ دار مکزیکی لبنانی ‌تبار، شرکت Ora TV را تأسیس کرد. در 16 ژانویه 2013 ، تلویزیون Ora صدمین قسمت از برنامه  «لری کینگ ناو» (Larry King Now) را جشن گرفت. در سپتامبر 2017 ، کینگ اظهار داشت که قصد ندارد هرگز بازنشسته شود و انتظار داشت تا زمان مرگ در برنامه های خود مجری گری کند. 

تلویزیون اورا تی وی یک قرارداد چند ساله با «هولو» امضا کرد تا از 17 ژوئیه به طور انحصاری سری جدید گفت و گوهای «لری کینگ ناو» را پخش کند. در 23 اکتبر 2012، کینگ میزبان مناظره ریاست جمهوری در تلویزیون اورا بود که «جیل استین، راکی ​​اندرسون، ویرجیل گود و گری جانسون» در آن حضور داشتند. 

 

1235

 

در ماه مه 2013 ، «شبکه آر تی امریکا» (RT America) متعلق به روسیه اعلام کرد که آنها با اورا تی وی معامله ای را برای میزبانی برنامه Larry King Now در شبکه خود منعقد کردند. کینگ در یک تبلیغات در آر تی امریکا گفت: «من ترجیح می دهم به جای اینکه از طرف آنها صحبت کنم از افراد دارای پست قدرت سوال بپرسم.» این نمایش همچنان در «هولو و اورا» در دسترس بود. 

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی یک سخنگوی کرملین گفت: «کینگ بارها با پوتین مصاحبه کرد. رئیس جمهور همیشه از رفتار حرفه ای او و اشراف بلامنازع ژورنالیستی او تعریف می کرد.»

مشاغل دیگر

کینگ همچنین یک ستون از روزنامه یو اس ای تودی را برای 20 سال از 1982 تا 2001 در اختیار داشت. اما وقتی این روزنامه بخش «زندگی» خود را بازطراحی کرد، این ستون حذف شد.

کینگ در مراسمی برای «بیل ماهر» برای دریافت ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود در سپتامبر 2010 شرکت کرد.

لری کینگ به عنوان نویسنده و شخصیت تلویزیونی همچنان فعال بود.

کینگ همچنین صداپیشگی Doris the Ugly Stepsister را در شرک2 و دنباله های آن را انجام داد. 

 

Doris_the_ugly_stepsister

 

او همچنین خودش در فیلم The People v. O. J. Simpson: Story Crime American  بازی کرد ودر یک قسمت از «قانون و نظم: دادگاه توسط هیئت منصفه» ظاهر شد.

کینگ از سال 2013 تا 2015 میزبان مجموعه تلویزیونی آموزشی In View با لری کینگ بود که از طریق شبکه های تلویزیونی کابلی از جمله شبکه تجارت فاکس و دیسکاوری پخش می شد. 

کینگ و همسرش شاون در اکتبر 2012 در WWE Raw ظاهر شدند و در یک داستان شرکت کردند که کشتی گیران حرفه ای «میز و کوفی کینگ استون» شرکت داشتند.

کینگ به یک کاربر بسیار فعال در سایت شبکه های اجتماعی توییتر تبدیل شد، جایی که در آنجا موضوعات مختلفی را منتشر کرد و نظرات خود را ارسال کرد. کینگ اظهار داشت: «من عاشق توئیت هستم، فکر می کنم این دنیای دیگری است که ما وارد آن شده ایم. وقتی مردم تماس می گرفتند، آنها به نمایش دعوت می شدند و اکنون من در توییتر افکار و نظرات خود را ارائه می دهم. کل مفهوم تغییر کرده است.»

 

37524568-9106947-image-m-10_1609620056739

 

پس از سال 2011 ، او همچنین با ارائه انواع مختلفی از تبلیغات تلویزیونی، اغلب به عنوان میزبان در مورد محصولاتی مانند مکمل غذایی اسیدهای چرب امگا  و ... با مهمانان صحبت می کرد.

کینگ همچنین در سال 1988 موسسه خیریه «بنیاد قلب کینگ» را تاسیس کرد که به نیازمندان در انجام معالجات قلبی کمک می کرد.

تعهد به رژیم اسرائیل

بینندگان می‌ توانند وی را در مراسمی که برای فروش «اوراق قرضه رژیم صهیونیستی» و یا در برنامه‌ های مؤسسه یهودی برایلی» (Jewish Braille Institute) برگزار شده است نیز مشاهده کنند.

 

257580_936

 

لری کینگ همچنین نگارش یکی از فصول کتاب «اسرائیل برای من چه معنایی دارد» را نیز بر عهده داشت. در این کتاب نظرات 80 نفر از نویسندگان، چهره‌ های تلویزیونی، سیاستمداران و ژورنالیست‌ های حامی اسرائیل درج شده است. این کتاب توسط آلن دارشوویتز (Alan Dershowitz) صهیونیست معروف در سال 2007 منتشر شده است.

 

Untitled

 

در این کتاب (صفحات 223 و 224) کینگ نظر خود در مورد رژیم آپارتاید اسرائیل را چنین بیان می ‌کند: «چیزی مهیج و نفس گیر در مورد چکونگی ایجاد اسرائیل وجود دارد. صهیونیست ‌ها از حدود شصت سال قبل از تولد اسرائیل در مورد تشکیل یک دولت یهودی فعالیت می‌ کردند. تشکیل دولت اسرائیل یک رویداد تاریخی منحصر بفرد بود.»

وی رژیم اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی را مظهر امید، آزادی و خوداتکایی می‌خواند و مدعی می شود: اسرائیل صرفا یک نماد نیست. اسرائیل مظهر عملی امید، آزادی و خوداتکایی است. من هیچگاه یک یهودی دقیق و هوشیار نبوده ‌ام اما زمانی که دستاوردهای اسرائیل را نگاه می‌ کنم، به قدرت و دموکراسی پرطراوت آن، از اینکه یک یهودی هستم، افتخار می ‌کنم.»

زندگی شخصی

لری کینگ در سال 2009  کتاب خاطراتش را با عنوان «سفر جالب من» منتشر کرد.

 

My-Remarkable-Journey

 

لری کینگ هشت بار ازدواج کرد. او با یکی از همسرانش دو بار ازدواج کرد. و پنج فرزند داشت.

 

Larry-King-With-His-Girlfriend-Angie-Dickinson

257570_956

 

دو نفر از آنها سال پیش ظرف چند هفته از یک دیگر درگذشتند؛ دختر او «چایا» در اثر ابتلا به سرطان ریه و پسرش «اندی» در اثر حمله قلبی.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی لری کینگ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.