رئیس جمهور بازنده آمریکا نمی خواهد رای دهندگانش را شخص دیگری حتی پسرانش در انتخابات دیگری مال خود کنند.

 

به گزارش جماران، شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی به شدت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاخت و وی را یک مستبد جهان سومی توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که ترامپ نمی تواند به لحاظ روانی با شکست در انتخابات ریاست جمهوری کنار بیاید و گمان می کند که هیچ کس حتی پسرانش لیاقت آن را ندارد رای دهندگان به وی را از آن خود کنند.

سی ان ان در گزارش خود این پرسش را مطرح کرد که «چرا ترامپ به شکست خود اذعان نمی کند و در مقابل اصرار دارد که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کاندید شود؟» و در پاسخ می گوید که ترامپ می خواهد با این کار خود بگوید که انتخابات ریاست جمهوری قانونی نیست و از او دزدیده شده است تا بتواند بگوید که شکست نخورده است.

در این گزارش آمده است که «برای ترامپ همه چیز با پیروزی مرتبط است، او نمی تواند به لحاظ روانی با شکست کنار بیاید.»

در این گزارش آمده است که ترامپ ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کاندید شود زیرا او نمی خواهد از  رای دهندگانش را به شخص دیگری واگذار کند زیرا گمان می کند که هیچ شخص دیگری چه پسرانش باشند چه تام کاتن یا تد کروز یا نیکی هایلی یا هر شخص دیگری لیاقت آنها را ندارند.

در پایان این گزارش نیز آمده است که ترامپ مانند یک فرد مستبد در جهان سوم رفتار می کند.

در همین حال، یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد که کمیته های انتخاباتی آمریکا تصریح کردند که تخلف جدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رخ نداده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت های آمریکا تأکید کردند تخلف های بزرگ در انتخابات در زمان رای گیری که بتواند بر نتیجه تأثیر بگذارد رخ نداده است.

این روزنامه نوشت که پس از سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره عملیات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، خبرنگاران با مسئولان انتخاباتی بلندپایه در همه ایالت های آمریکا تماس گرفتند تا درباره صحت این اتهام ها تحقیق کنند اما این مسئولان بر عکس سخنان ترامپ تأکید کردند که این انتخابات بسیار موفقیت آمیز بوده است به رغم مشکلاتی که به دلیل استقبال بی سابقه رای دهندگان و شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بود.

این مسئولان انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا تصریح کردند که تخلف هایی مختصر در جریان رای گیری رخ داده است اما  بر نتیجه انتخابات تأثیری نمی گذارد. برخی از مسئولان در مراکز رای گیری تصریح کردند که برای جلوگیری از تخلفات در اسرع وقت اقدام کردند.

این در حالی است که در یک نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا نزدیک به 80 درصد از آمریکایی ها «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور می دانند که هفته گذشته سوم نوامبر برگزار شد.

بر اساس این نظرسنجی که خبرگزاری رویترز با همکاری موسسه «اپسوس» و از شنبه تا سه شنبه هفته جاری انجام داد 79 درصد از آمریکایی هایی که در این نظر سنجی شرکت کردند بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشورشان می دانند.

13درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که نتایج انتخابات هنوز مشخص نشده است و فقط 3 درصد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی را پیروز می دانند و 5 درصد نیز گفتند که نمی دانند برنده کیست.

همچنین 72 درصد از آمریکایی گفتند که کاندیدای بازنده باید به شکست خود اذعان کند و 60 درصد نیز تصریح کردند که انتقال قدرت مسالمت آمیز صورت می گیرد.

این در حالی است که بیشتر رسانه هایی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می کنند جو بایدن را پیروز انتخابات آمریکا معرفی کردند و بایدن نیز پیام های تبریک رهبران جهان را دریافت کرد اما ترامپ هنوز به شکست خود در انتخابات اذعان نکرده است و علیه نتایج آراء شکایت کرده است.

از سوی دیگر، نتایج انتخابات در سه ایالت هنوز مشخص نیست با وجود این بایدن از حداقل آرای الکترال که برای پیروزی ضروری است(270) فراتر رفت زیر 279 رای الکترال به دست آورد این در حالی است که ترامپ 214 رای الکترال به دست آورده است.

در تحولی دیگر، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که برخلاف مخالفت ترامپ، فرآیند انتقال قدرت به وی آغاز شده است.

بایدن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره فرآیند انتقال قدرت گفت: این فرآیند آغاز شده و به رسمیت شناخته نشدن پیروزی ما از سوی دولت کنونی ترامپ، چیزی را تغییر نخواهد داد. ما در هر زمانی فقط یک رئیس‌ جمهور داریم. در حال حاضر او رئیس‌جمهور است. اما بعد از آن کالج ‌های الکترال در ماه دسامبر درباره پیروز انتخابات تصمیم می‌ گیرند .اینکه رئیس‌ جمهور ترامپ بگوید که پیروز انتخابات شده است، برنامه‌ های ما را عوض نمی ‌کند.

بایدن همچنین به راه های حقوقی ترامپ برای بررسی مجدد آرا نیز اشاره کرد.

طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است، پیش از این وی پیروزی خود را اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا هنوز شکست خود را نپذیرفته است. دونالد ترامپ 45امین رئیس ‌جمهور آمریکا، در یک سری پیام ‌های توییتری نوشت: «نوادا در حال تبدیل شدن به «فاضلاب آرای جعلی» است.

ترامپ که در خصوص یک ایالت دیگر هم که با باز شماری آراء مواجه است، نوشت: جورجیا یک پیروزی ریاست جمهوری بزرگ است، همانطور که در شب انتخابات بود!

رئیس ‌جمهور آمریکا همچنین در پیامی توئیتری مدعی شد: ساعت 21 امشب به وقت شرق آمریکا (5:30 بامداد به وقت ایران) اسناد فساد انتخاباتی در برنامه «شان هنیتی» فاکس نیوز به نمایش گذاشته می ‌شود.

همچنین پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر که همه کلمات آن با حروف بزرگ نوشته شده است، بار دیگر مدعی تقلب در شمارش آرای انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.