«ترامپ بلندترین صدای رویارویی با ایران را حتی بدون برگزاری تشریفات خاموش کرد. بولتون شاید دوباره به فاکس نیوز برگردد، جایی که از آن آمده بود. »

به گزارش جماران، بن ودمن کارشناس شبکه سی ان ان گفت: 

 

1- تنها چند دقیقه پس از پخش خبر اخراج مشاور امنیت ملی آمریکا، قیمت نفت 2.2 درصد کاهش یافت و دورنمای یک جنگ فاجعه بار در خاورمیانه فروکش کرد. 
2- بولتون که پای ثابت نشست های سالانه ی سازمان مجاهدین خلق به حساب می آمد، معتقد بود برای متوقف کردن ساخت بمب در ایران، باید ایران را بمباران کرد. او طرفدار تغییر رژیم در کشورهای همچون  ایران، ونزوئلا، کره ی شمالی، سوریه، عراق، و لیبی بود. 
3- بعد از بولتون بازوبند کاپیتانی به پومپئو میرسد. اما بر خلاف بولتون او روابط خود با رئیس جمهور را در اولویت قرار می دهد. رفتن بولتون ممکن است موضع ترامپ را تغییر دهد اما جوهره ی آن را نه. پومپئو روز یکشنبه به خبرنگار ABC گفته بود ما اقتصاد ایران را به یک قتلگاه تبدیل کرده ایم. ما فکر می کنیم اقتصاد ایران در سال پیش رو 10 تا 12 درصد کوچک می شود. اما تنها دو روز بعد و چند ساعت پس از اخراج بولتون گفت: ترامپ می تواند با حسن روحانی بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کند. 
4- آیا ترامپ از رویارویی با ایران دلسرد شده؟ نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 و درونمای جنگ با ایران همراه با احتمال زیاد یک رکود اقتصادی در ایالات متحده می تواند برای ترامپ یک فاجعه باشد.
5- ترامپ بلندترین صدای رویارویی با ایران را حتی بدون برگزاری تشریفات خاموش کرد. بولتون شاید دوباره به فاکس نیوز برگردد، جایی که از آن آمده بود. با اخراج بولتون ترامپ احتمال خطر جنگ را کاهش داد.
6- در حالی که همواره پیش بینی اقدامات ترامپ خطرناک بوده، اما حالا دورنمای واقعی از یک بهبود جزیی در روابط ناخوشایند ایران و آمریکا وجود دارد. ترامپ هیچ شناخت و درک عمیقی از پیچیدگی های خاورمیانه ندارد، او حتی از رویکرد متفکرانه ای نسبت به ظرایف کشورداری نیز برخوردار نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترامپ بولتون
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.