وزیر جنگ صهیونیست ‌ها از قصد این رژیم برای خرید یک اسکادران دیگر اف-35 از آمریکا خبر داد و ابراز امیدواری کرد که امضای قرارداد خرید با آمریکا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ رخ دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رژیم صهیونیستی در حال رایزنی با آمریکا برای خرید بیشتر جنگنده‌ های نسل پنجمی «اف-35»، «اف-15» ، تانکرهای سوخت ‌رسان و سایز تجهیزات پیشرفته است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد به دنبال خرید یک اسکادران جنگنده اف-35 و بررسی خرید چند فروند جنگنده اف-15 است.

گانتز گفت:‌ «فعلا دو اسکادران اف-35 داریم. عقیده من این است که آن را گسترش خواهیم داد. این چیزی است که از آمریکایی‌ ها خواسته ‌ام تا پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ یعنی تا 20 ژانویه قرارداد خرید این هواپیماهای پیشرفته را امضا کند.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «یک اسکادران دیگر از جنگنده‌ های اف-35 می‌خریم و سپس بررسی می‌ کنیم که خرید اف-35 را ادامه دهیم یا به سراغ اف-15 برویم».

رژیم صهیونیستی پیش از این دو اسکادران اف-35 را که در مجموع شامل 50 فروند از این جت ‌های پیشرفته می ‌شود به آمریکا سفارش داده است.

پیشتر چند مقام ارشد نظامی صهیونیست گفته بودند این رژیم قصد دارد رایزنی با  «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره یک برنامه کمک نظامی بلند مدت برای ارتش خود را آغاز کند.

بخشی از تلاش صهیونیست‌ ها برای تقویت نیروی هوایی خود، برای خنثی کردن تلاش امارات برای خرید جنگنده اف-35 از آمریکا است. علی‌ رغم اطمینان ‌هایی که دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره فروش جنگنده‌ های اف-35 به امارات عربی متحده داده اما فرماندهان نظامی تل ‌آویو درباره حفظ برتری نظامی خود نگران هستند.

سیاست آمریکا همواره بر پایه برتری نظامی رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه استوار بوده است. سال گذشته وقتی آمریکا وعده فروش اف-35 را به امارات داد، رژیم صهیونیستی که تا پیش از آن تنها مالک خاورمیانه‌ ای پیشترفته‌ ترین جت ‌های جنگنده دنیا بود وارد چانه‌ زنی با آمریکا شد تا بتواند برتری نظامی خود را در منطقه حفظ کند.

رژیم ائتلافی بنی گانتز و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته منحل شد و قرار است روز 23 مارس انتخابات تازه ‌ای برگزار شود، اما هم بنی گانتز و هم بنیامین نتانیاهو تا تشکیل دولت بعدی در سمت خود باقی خواهند ماند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.