«مایک پنس» و همسرش واکسن کووید 19 را زدند و «جو بایدن» رئیس ‌جمهور منتخب آمریکا هم قرار است دوشنبه واکسن بزند ولی ترامپ می گوید هنوز وقتش نشده است.

 

به گزارش جماران به نقل از آسوشیتدپرس، برای اطمینان افکار عمومی در آمریکا مقامات ارشد دولت واکسن کرونا را دریافت کردند.

در مراسمی که روز جمعه به طور زنده از رسانه‌ های آمریکا پخش شد، علاوه بر مایک پنس، ‌«کارن پنس» بانوی دوم آمریکا و «جروم آدامز» جراح کل آمریکا نیز واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر را دریافت کردند. 

 

21

 

مایک پنس اکنون عالی ترین مقام آمریکایی است که واکسن ویروس کرونا به او تزریق شده است.

پنس پس از دریافت واکسن گفت: «هیچ چیزی حس نکردم. مردم آمریکا در حال حاضر می‌ توانند به این واکسن اطمینان داشته باشند و به زودی دومین واکسن مطمئن و قابل اطمینان را در اختیار خواهیم داشت.»

 

b046b36a-b14a-4f50-acd2-d1b3a799209e_1920x1080

 

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود پنس که رئیس کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا است، امیدوار است که این اقدام «ایمنی و اثربخشی واکسن را تقویت کرده و به مردم آمریکا اطمینان خاطر بیشتری دهد.»

این واکسن ساخت شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بیون تک» است. سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا جمعه مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید19 ساخته شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بیوان‌ تک» را صادر کرد. 

مقامات تیم انتقالی جو بایدن گفته‌ اند که بایدن نیز دوشنبه این واکسن را خواهد زد.

14 آذر «بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش و باراک اوباما» سه رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کردند حاضرند پس از تأیید واکسن کووید 19، برای کمک به جلب اعتماد مردم به ایمنی آن، داوطلبانه و در برابر دوربین‌ های تلویزیونی واکسینه شوند.

یکی از سخنگویان کاخ سفید گفته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم مایل است که واکسن بزند و هر وقت که زمانش مناسب باشد این کار را خواهد کرد اما هنوز الان وقتش نیست.

یکی از پرستاران آمریکایی که اولین دریافت ‌کننده واکسن ویروس کرونا در این کشور است، گفت: احساس می‌کنم شرایط رو به بهبود است. به گزارش «ایسنا» پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در یکی از بیمارستان‌های شهر نیویورک روز گذشته (دوشنبه) اولین فرد در ایالات‌متحده بود که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرد. او گفته است احساس می‌کند شرایط رو به بهبود است و این درحالی است که تعداد قربانیان این بیماری از ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده است. این پرستار که ماه‌ هاست از بیماران بدحال مبتلا به کووید 19 مراقبت می‌کند در یک مرکز بهداشتی در نیویورک در برابر ویروس کرونا واکسینه شد.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن با واکسن‌های دیگر تفاوتی نداشته است، گفت: امروز احساس امیدواری دارم. احساس می‌کنم شرایط رو به بهبود است. امیدوار هستم واکسیناسیون ویروس کرونا آغازی برای اتمام این دوره دردناک از عصر ما باشد. این پرستار آمریکایی افزود: من به عموم مردم نسبت به ایمن بودن واکسن اطمینان می‌دهم. این واکسن که با همکاری دو شرکت دارویی فایزر و بایون‌تک ساخته شده روز جمعه مورد تایید مقامات آمریکایی قرار گرفت و طی دو مرحله و با فاصله زمانی سه هفته تزریق می‌شود. تا پایان روز گذشته محموله‌های واکسن به 145سایت توزیع واکسن در آمریکا که از قبل انتخاب شده بود، ارسال شد و تعدادی از مراکز درمانی بلافاصله واکسیناسیون را آغاز کردند.

گروهی از کارشناسان روز پنجشنبه در نظری مشورتی با صدور مجوز برای واکسن شرکت داروسازی مدرنا هم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موافقت کردند. رئیس ‌جمهور آمریکا در توییترش اعلام کرد که واکسن دوم از شرکت مدرنا هم برای استفاده در آمریکا مجوز اضطراری گرفته است. او در توییتر نوشت مجوز واکسن به اکثریت قریب به اتفاق آرا به تائید رسیده است و توزیع آن بلافاصله آغاز خواهد شد. اما مشخص شده که سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان نهاد مرجع هنوز رسما مجوز نداده است هرچند انتظار می ‌رود این اتفاق به زودی بیفتد و واکسن مدرنا هم از هفته دیگر به عنوان واکسن دوم در آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.