مکان: آمریکا/ منبع: ای بی سی نیوز

 

به گزارش جماران، ده‌ ها نفر از حامیان ترامپ در برابر دفتر شبکه تلویزیونی سی ان ان در شهر «آتلانتا» مرکز ایالت «جورجیا» تجمع اعتراضی برپا کردند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار به اقدامات شبکه سی ان ان اعتراض کردند و همچنین اعتراض خود را به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جورجیا اعلام کردند.

در میان شماری از حامیان ترامپ افراد مسلح مشاهده شده اند.

قرار است شماری از حامیان جو بایدن هم تظاهرات برگزار کنند.

شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی و پلیس در خیابان ‌های شهر آتلانتا برای جلوگیری از هرگونه درگیری و خشونت احتمالی بین طرفین مستقر شده اند.

براساس گزارش مقامات انتخاباتی در ایالت جورجیا، جو بایدن با کسب 2.47 میلیون رای و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کسب 2.46 میلیون رای و «جو یورگنسن» از حزب لیبرتاریان با 62138رای اول تا سوم هستند.

بایدن با اختلاف 12670 رأی، یعنی 0.25 درصد، به عنوان برنده انتخابات اعلام شده است.

نتیجه بازشماری دستی آرا در ایالت جورجیا، منجر به ناامیدی مطلق ترامپ و جمهوری‌ خواهان در خصوص تغییر نتیجه آرا شده است! جورجیا، ایالتی کاملا جمهوری‌ خواه است؛ ایالتی که فرماندار آن نیز فردی جمهوری ‌خواه می ‌باشد و کسانی که آرا را محاسبه و جمع‌ بندی می ‌کنند نیز رویکردی طرفدار ترامپ داشته ‌اند. از این‌ رو عدم‌تغییر نتیجه انتخابات در جورجیا، بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب میئ‌شود.

رئیس ‌جمهور آمریکا اکنون شانس خود را به‌صورت مطلق در جورجیا و آریزونا از دست ‌داده و شکست وی تایید شده است.

به نظر می ‌رسد با شکست ترامپ در بازشماری آرا در جورجیا، وی خود را برای پیاده‌ سازی نقشه‌ ای دیگر آماده می‌ کند؛ نقشه ‌ای که پیشبرد آن ربطی به شمارش آرا و نتایج انتخابات ایالتی ندارد!

بر اساس آنچه رسانه ‌های آمریکایی مطرح می ‌کنند، ترامپ ممکن است از مقامات  جمهوری‌ خواه ایالتی بخواهد که نتیجه انتخابات محلی را مثلا در ایالت ‌هایی مثل میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین تغییر دهند.

زمان به‌هیچ‌ عنوان به سود رئیس‌ جمهور آمریکا پیش نمی ‌رود. ترامپ تا 17 روز دیگر باید به آنچه می‌ خواهد ( تغییر سرنوشت انتخابات سال 2020) دست پیدا کند. این موضوع با توجه به مقاومت دموکرات‌ ها و بخشی از جمهوری ‌خواهان در مقابل ترامپ، بعید به نظر می‌ رسد.

تمام ایالات باید حداکثر تا 6 روز پیش از جلسه نمایندگان کالج ‌های الکترال، به تمام اختلاف‌ ها و شکایات پاسخ داده و تکلیف شمارش آرا را نهایی کرده باشند. در غیر این صورت، کنگره برای حل اختلاف مجبور به دخالت خواهد شد. به ‌این ‌ترتیب، تمام دادگاه‌ های محلی باید رای خود درباره شکایات ثبت ‌شده علیه روند برگزاری انتخابات یا شمارش آرا را تا 8 دسامبر صادر کنند. اگر احکام محاکم تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد نکند، کنگره موظف به پذیرش آن خواهد بود.

 

مکان: آمریکا

منبع: ای بی سی نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.