پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم معرفی اعضای تیم آب و هوایی و انرژی؛

بایدن: مردم، آمریکا در بحران است!

رئیس جمهور منتخب آمریکا برای مقابله با تهدیدات موجود در آمریکا، تیمی متفاوت را برای دولتش برگزیده است.

 

به گزارش جماران، آسوشیتدپرس گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا اعضای تیم آب و هوایی و انرژی کاملا متنوعی را برگزید تا به دولتش در آنچه وی «تهدیدات موجود در زمان ما» نامید، کمک کنند.

بایدن در ادامه معرفی اعضای تیم خود «دب هالند» نماینده ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان را برای تصدی وزارت کشور آمریکا را معرفی کرد. 

در صورتی که سنا صلاحیت هالند را تایید کند وی اولین بومی آمریکایی خواهد بود که در راس یک وزارتخانه قرار می گیرد.

 

5521

 

وزارت کشور آمریکا بیش از 70 هزار کارمند دارد و بر منابع طبیعی از جمله پارک های ملی، کانون های حفاری نفت و گاز و همچنین زمین های قبایل نظارت می کند.

هالند 60 ساله در دوره فعالیت خود در کنگره تلاش کرد تا خدمات رسانی به قبایل را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: این افتخاری است که پیشبرد برنامه آب و هوایی بایدن و کاملا هریس و بهبود روابط دولت با قبایل که در دوره ترامپ تخریب شد کمک کنم و اولین وزیر بومی آمریکایی در تاریخ این کشور باشم.

بایدن همچنین «مایکل رگان» را به عنوان مدیر «آژانس حفاظت از محیط زیست» انتخاب کرده است.

 

Untitled

 

وی که از سال 2017 رئیس محیط زیست ایالت کارولینای شمالی است، به دنبال پاکسازی سموم صنعتی و کمک به جوامع کم درآمد و اقلیت که به طور قابل توجهی تحت تأثیر آلودگی قرار دارند، معروف شده است.

بایدن گفت: «در حال حاضر بیش از هر کابینه افراد رنگین پوست در کابینه ما وجود دارد.» شش عضو کابینه پیشنهادی وی آفریقایی - آمریکایی هستند.

وی گفت، تعهد او به انتخاب های متنوع از جمله تعداد بی سابقه ای از زنان ، «درها را باز می کند و شامل طیف کاملی از استعدادهایی است که ما در این کشور داریم».

بایدن به خبرنگاران در «ویلمینگتون» ایالت دلاور با اشاره به آتش سوزی های خارج از کنترل که ایالات غربی را ویران کرده است، طوفان های گرمسیری که جنوب را لرزاند، و سیل و خشکسالی که کشاورزی را در غرب از بین برد، گفت: «ما به معنای واقعی کلمه هیچ وقتی برای تلف کردن نداریم.»

بایدن گفت: «مردم ، ما در یک بحران هستیم.»

 وی گفت: «دقیقاً همانطور که ما به یک واکنش ملی یکپارچه به کووید 19 نیاز داریم، به یک واکنش ملی یکپارچه در برابر تغییرات آب و هوایی نیاز داریم. ما باید همانند هر شرایط اضطراری ملی، هیچ لحظه ای را از دست ندهیم.»

رویکرد بایدن خروج از رویکرد دونالد ترامپ است که در دوره ریاست جمهوری اش برای تقویت تولید نفت و گاز تلاش کرد در حالی که اقدامات دولت برای حفاظت از محیط زیست را عقب انداخت. دولت ترامپ به دنبال شروع هرچه بیشتر ابتکاراتش قبل از به قدرت رسیدن بایدن است.

بایدن که گفته است خواهان ورود مجدد آمریکا به معاهده آب و هوایی پاریس است،که ترامپ از آن خارج شد، بنابراین تلاش خواهد کرد تا آنجا که ممکن است اقدامات ترامپ را لغو یا مسدود کند. همچنین تأکید خواهد شد که به جوامع کم درآمد، طبقه کارگر و اقلیت که بیشترین آسیب را از آلودگی سوخت های فسیلی و تغییرات آب و هوایی می بینند، رسیدگی خواهد شد.

بایدن تیم خود را «درخشان ، واجد شرایط ، آزمایش شده و شکست ناپذیر» نامید.

وی گفت: دولت وی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی که تهدید کنونی به حساب می آید، برنامه ریزی کرده است. 

وی افزود: فقط در این سال، آتش سوزی بیش از 5 میلیون هکتار در سراسر غرب را سوزاند.

بایدن در توضیح یکی از تاثیرات تغییرات اقلیمی گفت: بسیاری از بلایای آب و هوایی و سلامت به طور هم زمان رخ می دهند. فقط همه گیری نیست که مردم را در گرفتار کرده بلکه کیفیت هوا کاهش یافته است.

وی گفت: تیم های آب و هوایی و انرژی با تمرکز بر ایجاد مشاغل جدید در زیرساخت های مقاوم در برابر آب و هوا و انرژی پاک در روز اول شروع دولت آماده خواهند شد.

«جنیفر گرانهلم» فرماندار دو دوره ای سابق میشیگان در شرف انتصاب به عنوان وزیر انرژی است. کاندیدای بایدن برای ریاست شورای کیفیت محیط زیست «برندا مالوری» است. شورای کیفیت محیط زیست تقریباً بر تمام پروژه های مهم زیرساختی بر بررسی های زیست محیطی نظارت می کند و در مورد مسائل مهم زیست محیطی به رئیس جمهور مشاوره می دهد. در صورت تأیید، مالوری اولین آمریکایی آفریقایی تبار خواهد بود که از زمان راه اندازی این شورا در بیش از 50 سال پیش این سمت را داشته است.

دو عضو تیم نیازی به تأیید سنا ندارند. آنها ـجینا مک کارتی»، به عنوان مشاور ملی اقلیمی و «علی زیدی» معاون او هستند. مک کارتی از سال 2013 تا 2017 و در دوره دوم باراک اوباما مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست بود.

بایدن قول داده است که مقابله با بحران آب و هوایی را یکی از ارکان دولت خود قرار دهد. اما با اکثریت ناچیز در مجلس نمایندگان و بلاتکلیفی در انتخابات سنا، او و تیمش ممکن است مجبور شوند به کنگره اتکا نکنند و در عوض به قوانین آژانس های نظارتی برای ایجاد تغییرات گسترده اعتماد کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.