جو بایدن که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده، می خواهد وزیر خارجه پیشین را به سمت نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل منصوب کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، یک منبع آگاه اعلام کرد «هیلاری کلینتون» به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی نمایندگی دائمی این کشور در سازمان ملل بررسی می شود، زیرا انتصاب وی اعتبار و نفوذ آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

پیش از این، کلینتون در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیروزی بایدن در انتخابات با عهده دار شدن در دولت وی موافقت خواهد یا خیر، گفت وی «آماده کمک به هر طریق ممکن است».

وزیر خارجه پیشین  تأکید کرد که اگر از یک آمریکایی خواسته شود که برای خیر وطن خود خدمت کند، موظف است در مورد آن فکر کند.

هیلاری کلینتون همسر «بیل کلینتون» پیش از این به عنوان وزیر خارجه در دولت باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا فعالیت کرده است. در آن زمان، بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بود.

در سال 2016 هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، اما به دلیل کسب آراء الکترال کمتر، در مقابل دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوری خواه شکست خورد.

مطرح شدن نام کلینتون به عنوان گزینه احتمالی آمریکا در سازمان ملل همزمان با تلاش‌های جو بایدن برای تغییر نگاه رهبران جهان از روابط خارجی آمریکا صورت می‌ گیرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.