عزت‌الله ضرغامی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در سنندج اظهار داشت: تنور انتخابات باید داغ باشد و همه ضمن احساس مسوولیت، حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم کردستان نیز بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات بینش سیاسی بالای خود را نشان خواهد داد، اضافه کرد: مشارکت داغ و انقلابی در انتخابات دوم اسفند، تیری بر چشم دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی است.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی یادآور شد: آمریکا بداند مردم ایران اسلامی این انقلاب را از خود می‌دانند، پس تصور نابودی و براندازی نظام اسلامی را باید از ذهن تاریک خود بیرون کند.

ضرغامی با بیان اینکه انقلاب ما انحصاری و متعلق به عده‌ای خاص نیست، تاکید کرد: این انقلاب روزبه روز قوی‌تر می‌شود چون مختص به خود مردم است و در صورت ناتوانی مدیران، مردم اقدام به کنار گذاشتن آنها از طریق انتخابات می‌کنند.  

وی بر ضروت واگذاری موقعیت به مردم برای دخالت در مدیریت‌ها شد و گفت: کردستان استانی مرزی و دارای قابلیت‌های خوب در زمینه کشاورزی و دامداری است پس چرا باید عده‌ای به کولبری پرداخته و جانشان را در این راه از دست بدهند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با بیان اینکه مشروع‌ترین خواسته مردم این استان اشتغال است، افزود: وجود کولبری و کشته شدن افرادی در این عرصه، بخاطر سیاست‌های اشتباه است که باید در این زمینه اقداماتی اساسی انجام داد.

ضرغامی با اشاره به اینکه نباید برای مدیران تلاشگر و دلسوز در راستای رفع مشکلات مردم از جمله کولبری پرونده تشکیل شود، اظهار داشت: باید دست مدیران استانی باز باشد تا بتوانتد انقلابی و با مدبریت جهادی کار کرده و مردم نیز احساس آزادی عمل بیشتری کنند.

وی کُردها را شناسنامه و هویت ایران توصیف کرد و گفت: تاریخ نشان می‌دهد که کردها از هزاران سال قبل ایران را تشکیل داده‌ و در واقع اصیل هستند البته ایران از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده که در راس آن کُردها از جایگاه و هویت بسیار مهمی برخوردار هستند.

سردار سلیمانی یک شخصیت استثنایی در تاریخ بود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی شخصیت استثنایی در تاریخ بشریت بود و در تاریخ انقلاب‌های دنیا این شهید یک پله بالاتر است، گفت: شهید سلیمانی همان کُرد با غیرت است چرا که ویژگی شجاعت، سلحشوری و فرهنگی بودن را داشت، همان ویژگی‌هایی که مختص کُردها است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در کنار سلحشوری و فداکاری، مانند مردم کُرد یک شخصیت فرهنگی، رسانه‌ای و متواضع بود، افزود: اگر سردار سلیمانی چیزی را به ارث برده از شما مردم کردستان است چرا که ریشه ایران از کُردها تشکیل شده و اگر از کردستان چنین فرزندی پرورش یافته، پس این شهید از ناحیه شما و متعلق به شما است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز با مکتب سلیمانی مواجه هستیم، یادآور شد: شخصیت سردار قاسم سلیمانی یک منشور است و باید ابعاد شخصیتی وی را شناخت و این مکتب جدید و ارزشمند را در جامعه پیاده کرد.

ضرغامی به مردم‌داری، انقلابی و فراجناحی بودن شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان قهرمانی جهانی و محبوب است و زمانی شهادت نصیبش شد که دنیا به یک قهرمان نیاز داشت تا در برابر قلدری‌های ستمگران بایستد.  

وی اشاره‌ای به تهدید آمریکا برای حمله به ۵۲ نقطه فرهنکی ایران بعد از به شهادت رساندن سردار سلیمانی داشت و تاکید کرد: این تهدید نشان داد که آمریکا از خود مردم ایران عقده به دل دارد، چرا که پایگاه‌های فرهنگی ایران همان مردم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با بیان اینکه دنیا حتی ضدانقلاب نیز این صحبت‌ها و تهدیدهای نسنجیده و احمقانه ترامپ را محکوم کرد و سلطنت‌طلبان صدانقلاب هم از شجاعت سردار سلیمانی تقدیر کردند، گفت: رییس جمهوری آمریکا در تریبون‌های جهانی اعلام کرد مردم ایران با آمریکا سر جنگ ندارد و خسته شده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا نمی‌دهند اما مردم کشورمان جواب ترامپ را در تشییع پیکر سردار سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن دادند.

ضرغامی به مقایسه شاه پهلوی و دریوزگی و عدم استقلال وی در دوران حکومتش با سردار سلیمانی به عنوان یک سرباز و مدافع کشور پرداخت و افزود: معادلات منطقه خاورمیانه و تصمیم در این رابطه با هماهنگی سردار سلیمانی انجام می‌شد، حتی بارها آمریکایی ها به این سردار بزرگ نامه می‌نوشتند و خواستار مشورت بودند که با مخالفت وی مواجه شدند.

در این مراسم که شمار زیادی از مردم کردستان حضور داشتند از خانوده شهیدان پاشاپور و سعیدی تقدیر شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار قاسم سلیمانی بر اثر حمله پهپادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.