محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع  فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف دولت همواره حمایت از بخش خصوصی بوده و سیاست‌های اقتصادی را بر اساس افزایش توان این بخش طراحی کرده است.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌ها هدف گذاری های مناسبی انجام شده است به طوری که از طریق تعامل با کشورهای همسایه در روابط بین الملل و مذاکرات هسته ای و برجام تلاش کردیم تا زنجیره‌ای تحریم باز شود.

 واعظی با اشاره به افزایش صادرات کشور، گفت: تجهیزاتی که در مبادی گمرکی مانده بود آزاد شده، اشتغال افزایش یافته ، تورم تک رقمی شده است و رشد اقتصادی مثبت است.

وی  با بیان اینکه توانایی دولت دوازدهم نسبت به یازدهم بیشتر شده است، ادامه داد: ‌ تلاش ما این بود که کارگاهی که در دولت یازدهم تجهیز شد و به نوعی تحریم‌ها برداشته شد در دولت کنونی ثمره آن در توسعه و رفاه مردم دیده شود اما روی کار آمدن ترامپ کار را خراب کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: ‌ ترامپ برجام را پاره کرد و تحت تاثیر صهیونیست ها فشار به ایران را بیشتر کرد.

 وی اظهار کرد: با این وجود سال سخت ۹۷ را پشت سر گذاشتیم و در سال ۹۸ هم تحریم هایی که به ایران اعمال شد به مراتب سخت تر از سال گذشته بود اما مردم و بخش خصوصی توانستند راه خود را پیدا کنند.

وی گفت: ‌با این شرایط با مقایسه سال گذشته شاخص های اقتصادی سال ۹۸ به سمت مثبت شدن تغییر کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ‌فعالان بخش خصوصی راه را یافته اند و افزایش صادرات در آذربایجان شرقی و سایر استان ها مصداق این موضوع است.

ادامه دارد.........

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.