به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز شنبه در اولین نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری در سال 98 در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: نامگذاری سال 98 به عنوان سال 'رونق تولید' توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی به وضوح اولویت کشور را که پرداختن به مسائل اشتغال و اقتصاد است، روشن کرده است.
او گفت: در سال 97 مجموعه فرمانداران و مدیران ستادی متحمل مشقات فراوان شدند اما در نهایت کارهای رضایت بخشی انجام شد که از مهمترین دستاوردهای آن متوقف کردن شاخص و کاهش نرخ بیکاری در استان بود، اگرچه هنوز اولین نرخ بیکاری کشور را داریم.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: با جهش خوب و شتاب مطلوبی که دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به وضعیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان داده است در سال جدید چشم انداز خوبی برای کاهش نرخ بیکاری استان پیش رو داریم.
بازوند افزود: در حوزه امور عمرانی فقط در یک مورد، در کمتر از 16 ماه، بیش از 64 هزار واحد مسکونی تعمیراتی در مناطق زلزله زده مرمت شده و نزدیک به 29 هزار واحد مسکونی جدید نیز ساخته شده است که در نوع خود یک رکورد درخشان محسوب می شود.
او با بیان اینکه در سال 98 نیز با سختی های متعددی روبرو هستیم، گفت: شوک سهمگین سیل در آغاز سال جدید، بار مالی هنگفتی به دولت تحمیل کرده است که مسائل مرتبط با بودجه کشور را در سال 98 تحت‌الشعاع قرار می دهد.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: مشارکت مردم و مسئولان در مدیریت سیل استان به خوبی نشان داد که اگر مردم در امور مشارکت کنند تا چه اندازه پیشبرد امور کم‌هزینه‌تر است و هر حادثه طبیعی می تواند قابل مدیریت باشد‌.
بازوند تصریح کرد: مهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و آقای بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان عملکرد قابل تقدیری داشتند.
او گفت: اطلاع‌رسانی مربوط به سیل و مسائل آن بسیار درخشان و عالی بود که می تواند به عنوان یک تجربه موفق در 'اطلاع‌رسانی در بحران' مورد تجزیه و تحلیل و استفاده دیگر استان ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: کاهش بیکاری از طریق به صحنه آوردن سرمایه گذاران همچنان اولویت اول استان است که با تفکیک معاون اقتصادی از منابع انسانی، دکتر حاتمی فرصت بیشتری برای برنامه ریزی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت‌.
وی با بیان اینکه توسعه در نهایت توسط مردم و بخش خصوصی ایجاد می شود، گفت: دقت نظر بخش خصوصی در هزینه‌کرد سرمایه خود از بخش دولتی بیشتر است و اگر سرمایه‌گذار احساس کند که ممکن است مشکلی برای سرمایه‌اش به وجود بیاید تمایلی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.
او اظهار داشت: مسوولان و مدیران استان باید در بیانات و مصاحبه‌های خود مراقب باشند که به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهند که از سرمایه آنها محافظت خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: تفکیک معاونت اقتصادی از منابع انسانی یک ظرفیت جدید برای استان است که هر کدام از این دو معاونت می توانند در حوزه کاری خود با استقلال عمل بیشتری عمل کنند که در نهایت در روند توسعه اقتصادی استان موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: راکد شدن واحدهای تولیدی و اقتصادی به وجهه دولت در افکار عمومی آسیب میزند‌ و باید همه تلاش خود را برای احیای واحدهای راکد به کار گیریم.
بازوند ادامه داد: انتصاب آیت الله محمدی عراقی به عنوان مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم یک فرصت برای استان است که باید از این فرصت برای استان استفاده کنیم.
او گفت: در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی اتفاقات بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است‌ که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: حجه‌الاسلام والمسلمین عزیزی و مجموعه بازرسی استانداری در سال گذشته عملکرد مناسبی در راستای ارتقای جایگاه تکریم ارباب رجوع داشته است و این روند باید با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
او گفت: دکتر کریمی فرماندار سابق اسلام‌آباد از فرمانداران زحمتکش، موفق و بابرنامه بود و اولویت من استفاده از نیروهای داخلی استانداری و مجموعه وزارت کشور برای پست‌های مدیریتی استانداری است و در این انتخاب نیز تقویت بدنه نیروی انسانی استانداری مدنظرم بوده است.
وی اظهار داشت: مجموعه وزارت کشور در استان بدنه کارشناسی توانمندی دارد و باوری به ورود نیروی مدیریتی از خارج از مجموعه ندارم، مگر در شرایطی که مدیری مناسب برای یک مسوولیت در داخل مجموعه نباشد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.