به گزارش ایرنا، زمینه سازی و روشن کردن ابعاد ظهور یکی از مهم ترین عوامل برای برقراری عدل و داد در جهان با ظهور منجی عالم بشریت است، منجی که وعده آمدنش از هزاران سال پیش داده شده که تحقق آن آمادگی و پذیرش می خواهد.
شناخت ولی عصر در هر زمانه ای که انسان در آن زندگی می کند یکی از تاکیدهای دینی است و آنقدر مهم است که در صورت محقق نشدن، از آن با به عنوان مرگ جاهلیت یاد می شود.
در این میان، زمینه سازی ظهور توسط جوانان که بخش بزرگی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و بازوی قدرتمند دفاع و سازندگی هستند اهمیت دوچندان دارد و این قشر بخش اعظمی از سربازان مهدی موعود (عج) را تشکیل می دهند.
حال باید پرسید در جامعه ای که جوانان آن بیش از هر قشر دیگری در معرض آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استکبار جهانی است چگونه می توانند از این همه آسیب و عوامل تهدیدکننده اخلاقی و بی معنویتی در امان بمانند و در زمره منتظران موعود قرار گیرند؟

**ظهور درک بالا می خواهد
یک مدرس حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گروه الهیات در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بدون ادله نقلی روایات هم می توان حضور منجی و شخصیت نجات دهنده بشریت را تصور و درنظر گرفت، افزود: آنچه که هم اکنون به مناسبت روز جوان در زمینه آماده سازی ظهور می توان بدان پرداخت این است که باید سطح فکری، علمی و عقلی آنقدر بالا رود تا دستورات منجی عالم که دارای بالاترین شخصیت است، را درک کرد.
حجت الاسلام علی مرتضوی مهر افزود: اگر درک و سطح فکری ما پایین باشد نمی توانیم سخنان و رهنمودهای اساتید بالای خود را درک کنیم، اگر جوان عقلانیت الهی را پیدا نکند زمینه سازی برای ظهور نکرده و نمی تواند ولی عصر خود را درک کند.

**اختلاف طبقاتی فکری یکی از موانع ظهور است
وی با بیان اینکه این سطح اختلاف طبقاتی فکری یکی از موانع ظهور است، افزود: امید به ظهور سبز مهدوی همواره مورد نیاز است، جوان باید این باور را در دل خود بپروراند که روزی منجی و تکمیل کننده عالم خواهد آمد و این رشد و ارتقا شامل بشریت می شود.

**به کشتی نجات سیدالشهدا (ع) پناهنده شویم
مرتضوی مهر یادآور شد، پرورش در مکتب سیدالشهدا(ع) اهمیت ویژه ای دارد در واقع واردشدن به این درگاه موجب حفظ انسان از هجمه ها می شود چرا که ایشان کشتی نجات است و هرشخص که با زیارت و دعا و نجوای این امام بزرگ انس گیرد از نظر شخصیتی در برابر آسیب زمانه حفظ می شود و چنین شخصیتی از نظر علمی و اخلاقی باید روی خود کار کند تا شاگردی در سطح مکتب استاد شود و با این کار زمینه ظهور را فراهم کند.
این استاد دانشگاه در یک جمع بندی از 2 عامل تلاش علمی و اخلاقی برای بالابردن سطح علمی و فرهنگی و متوسل شدن به مکتب امام حسین (ع) به عنوان مقدمه و زمینه سازی ظهور یاد کرد.

**بیش از هر زمان نیازمند ظهور هستیم
در ادامه محمدنبی احمدی دکترای تخصصی عربی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: یکی از مباحث حائز اهمیت که نیاز دنیای امروز ما نیز به حساب می آید ظهور منجی عالم بشریت است.
وی ادامه داد: از زمانی که انسان به انواع و اقسام مصیبت ها، گرفتاری ها و هجمه هایی که خود ایجاد کرده مبتلا شده بیش از هر زمان نیازمند انتظار و فرج هستیم.
این استاد دانشگاه ادامه داد: هم اکنون مهیا کردن زمینه ظهور مهم ترین نکته ای است که باید بدان توجه شود تا منجی عالم بشریت ظهور کند و رهایی بخش انسان از این مخمصه باشد.
نبی احمدی اضافه کرد: در زمینه مهیاکردن زمینه ظهور مهم ترین بار این مسوولیت برعهده جوانان است، جوانانی که به تاسی حضرت علی اکبر (ع) بتوانند این مقدمه را فراهم کنند.

**خودباوری، جوان را در صف منتظران قرار می دهد
وی یادآور شد، حال باید پرسید یک جوان چگونه می تواند زمینه ظهور را فراهم کند، یک جوان با الهی شدن با امام زمانی شدن و صبغه الهی پیداکردن به این هدف می رسد و رسیدن به این مسیر نیازمند داشتن برنامه ای منسجم است باید مطالعه و آسیب شناسی در این زمینه انجام دهد و بررسی کند دنیای امروز به چه مشکلاتی گرفتار شده است؟

**توجه ویژه رهبری به نیروی جوان و کارآمد
نبی احمدی ادامه داد: رسیدن به این آگاهی، مطالعه می خواهد و باید چراغ راه و بصیرتی ایجاد شود و به یک خودباوری دست یابد این مباحث باید مورد توجه ویژه جوانان قرار گیرد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بیش از 30بار جوانان را مخاطب خود قرار می دهند و قسمت اعظم این بیانیه در هفت بند به جوانان اختصاص دارد.
وی با تاکید براینکه امید است جوانان به میمنت این عید و نیمه شعبان جوانان ما بتوانند آستین همت را بالا بزنند، افزود: نکته ای که در سخنان ریاست قوه قضاییه بدان پی بردم این است که در گام های بلندی که در عرصه قضایی طراحی شده جوانان و قضات جوان در راس توجه قرار دارند که امیدواریم این مهم برآورده شود.

**مشکلات جوانان در اولویت های کاری مدیران قرار داده شود
در پایان معاون فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و در پیش بودن نیمه شعبان، اظهار داشت: توجه بیشتر بر نیروی جوان یکی از تاکیدها و توصیه های بزرگان است که با توجه به ارزش و کارآیی جوانان در پیشرفت و سعادت جامعه باید گفت که جوان متعهد، توانمند و باانگیزه برای هر کشور یک سرمایه محسوب می شوند.
حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد با بیان اینکه توجه بیشتر به نیروی جوان در تاکیدهای مقام معظم رهبری همواره به گوش می رسد، افزود: از همین رو رفع مشکلات جوانان که اشتغال و مشکلات اقتصادی و غیره از آن جمله است باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد و در مرحله بعد باید از توانمندی آنان در راستای پیشرفت و تکامل جامعه استفاده کرد.

**جوانان از فرصت استفاده کنند
این کارشناس مذهبی یادآور شد، جوانان باید با خودباوری به توانایی ها و ارزشمند بودن خود واقف باشند، اگر یک جوان در شرایط سخت و تنگناهای کنونی، ارزش خود را بداند و مسوولیت پذیر باشد می تواند از فرصت های پیش آمده برای تعالی خود و کشور استفاده کند و با آگاهی و بینش دینی و علمی، زمینه ظهور را فراهم کند.
فتح الهی نژاد، همچنین به برگزاری مراسمی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) در حسینیه شاهزاده علی اصغر(ع) اشاره کرد و افزود: در سایر اماکن و مساجد برنامه هایی در حال برگزاری است.

**بیش از 30 هیات مذهبی در ایام مهدویت فعالیت دارند
وی با بیان اینکه روزی فرا می رسد که جهان با حضور مهدی موعود (عج) مملو از عدل و داد شود، اظهار داشت: جهانی که هنوز نتوانسته روی عدالت و خوشبختی را به خود ببیند با ظهور این منجی به آروزی خود می رسد و وعده پروردگار محقق می شود.
فتح اللهی نژاد با بیان اینکه برنامه های روز جوان و ایام مهدویت توسط مدارس و دانشگاه ها در مراکز برگزار می شود، افزود: بیش از 30 هیات در شهر کرمانشاه به مناسبت روز و شب نیمه شعبان برنامه دارند و در سطح مساجد، ائمه جماعت برنامه های خاص خود را دارند و سراسر ایران اسلامی در این روز فرخنده آذین بندی می شود به این امید که زمینه ظهور در جامعه فراهم شود.
گزارش از زهره کریم زاده
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.