فرزندان ترامپ بر سر اذعان رئیس جمهور آمریکا به شکست در انتخابات ریاست جمهوری یا ادامه نبردهای حقوقی با ادعای تقلب دچار دو دستگی شده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از وبسایت خبری عربی21، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که میان فرزندان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر سر موضع وی درباره امتناع از اذعان به شکست در انتخابات ریاست جمهوری در برابر «جو بایدن» کاندیدای دموکرات پیروز در این انتخابات اختلاف و دو دستگی به وجود آمده است.

در این گزارش ها آمده است که «ترامپ جونیور» و «اریک» از پدر خود می خواهند تا آخر بجنگد اما «ایوانکا» و شوهرش«جارد کوشنر» دیدگاهی متفاوت با این دو پسر ترامپ دارند.

پسران ترامپ ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات را تکرار کرده و خواستار آن شده اند که نتیجه باید تغییر کند.

اما ایوانکا و شوهرش بر این باور نیستند که نبردهای حقوقی نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این باره گزارش داد که ایوانکا در نامه ای به پدرش از وی درباره این مساله پرسید که آیا ادامه مخالفتش با کوتاه آمدن به میراث وی و چه بسا کارهای تجاری اش آسیب می زند یا نه؟

یک منبع به این سی ان ان گفت: ایوانکا درباره شکست پدرش در انتخابات واقع گراست اما به خوبی می داند که آینده وی به طور کامل و بیش از گذشته به آینده پدرش مرتبط است و باید با دقت رفتار کند.

سی ان ان تأکید کرد که سخنگوی کاخ سفید حاضر نشده است درباره این اطلاعات واکنشی نشان دهد.

در این بین کوشنر تلاش می کند هم نقش موافق را بازی کند هم نقش مخالف را.

اواخر هفته گذشته سی ان ان گزارش داد که کوشنر این مساله را بررسی کرد که آیا ترامپ باید به شکست خود اذعان کند یا نه این در حالی است که رئیس جمهور را تشویق کرد که راهپیمایی هایی را برای بازشماری آراء به راه بیندازد.

برخی منابع به سی ان ان گفتند که این رویکرد کوشنر به سمت کاهش تنش جهت آمادکی برای خروج آبرومندانه تر دلایل خاص خودش را دارد زیرا کوشنر بعد از پایان کار دولت ترامپ باید به سر کار خود برگردد و بیم آن دارد که خروج بد به لغو دستورهای اجرایی اش توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب منجر شود؛ اقدامی که منجر به از بین بردن بهترین دستاوردهایش شود.

در گزارش سی ان ان آمده است که طی چهار سال ایوانکا ترامپ که قبلا در شرکت املاک پدرش کار می کرد در کار اقتصادی فعالیت داشت اما تأثیرش روی رئیس جمهور در موضوعات بی شماری را نمی توان دست کم گرفت. بسیاری بر این باورند که یک نیروی اصلی در محاسبات سیاسی ایوانکا ترامپ نقش بازی می کند از جمله تمرکز بر آینده اش و میراث شوهرش جارد کوشنر.

این در حالی است که وکیل مدافع ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده در جریان رسیدگی به اعتراض ترامپ به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا در دادگاهی در این ایالت تأکید کرد: ما مدعی سرقت انتخابات ریاست جمهوری نیستیم بلکه مساله مربوط به تخلف هایی می شود که در جریان فرایند رای گیری رخ داده است.

در همین حال، چند نهاد مسئول در برگزاری و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته-پنجشنبه- در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که به «هیچ گونه مدرکی» دال بر تغییر آراء، مفقود شدن آنها یا نفوذ در سامانه انتخاباتی دست پیدا نکرده اند.

این بیانیه در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در جدیدترین ادعای خود مبنی بر «تخلف» انتخاباتی بخشی از گزارش شبکه «او ای ان ان» (OANN) را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. در گزارش این شبکه خبری نزدیک به دونالد ترامپ ادعا شده است که دستگاه‌های رای گیری در سراسر آمریکا دو میلیون و ۷۰۰ هزار رای متعلق به او را حذف کرده اند. 

رئیس جمهوری کنونی آمریکا از چند ماه پیش در نشست های خبری و همچنین صفحه توئیترش به شبکه «او ای ان ان» بیش از شبکه «فاکس نیوز» علاقه نشان می داد. روندی که پس از برگزاری انتخابات هفته گذشته تشدید شده و دونالد ترامپ به انتقاد علنی از شبکه «فاکس نیوز» روی آورده است.

با این حال در بیانیه نهادهای محلی و ملی مسئول در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمده که رای گیری هفته گذشته «سالم ترین» انتخابات در تاریخ این کشور بوده است. اداره امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها (CISA) وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا از جمله نهادهایی است که با انتشار این بیانیه بر صحت انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) تاکید کرده است.

مقام‌های ایالت پنسیلوانیا نیز ادعای اخیر دونالد ترامپ مبنی بر تغییر ۲۲۱ هزار رای متعلق به او در این ایالت را رد کردند.

از سوی دیگر، برخی رسانه های ایالت متحده گزارش داده اند که دونالد ترامپ قصد دارد رئیس اداره امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها را به دنبال عدم همراهی وی با ادعای وقوع «تخلف» در انتخابات برکنار کند. کارزار انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان چند شکایت حقوقی را در ایالت های مختلف علیه نتیجه اعلام شده پیگیری می کند. نتیجه رای گیری در همه ایالت های آمریکا باید تا روز هشتم دسامبر (۱۸ آذر) به تائید مقامات محلی برسد تا کالج الکترال برای انتخاب رئیس جمهوری و معاون او تشکیل شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.