علیار راستگو، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در ۲ اسفند ابراز داشت: انتخابات و مشارکت مردم در انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، از اردیبهشت سال ۹۸، پیگیری امور یازدهمین دوره انتخابات مجلس کلید خورد.

وی افزود: نتیجه این انتخابات می‌تواند سرنوشت چند دهه کشور را تحت تأثیر قرار دهد، چرا که قانون گذاری در مجلس بسیار سرنوشت ساز است، هرچه مردم با انگیزه و علاقه به صحنه بیایند می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

راستگو تصریح کرد: اگر قانون خوبی در مجلس تصویب شود، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود و این بستگی به انتخاب مردم دارد.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی رسالت، ستاد برگزاری انتخابات، صیانت و حفاظت از آرای مردم بوده و وظیفه دستگاه‌های اداری و حاکمیتی بی طرفی در انتخابات است.

وی با بیان اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: با توجه به فضای خاص امروز کشور، حضور باشکوه مردم در انتخابات، بسیار مهم است که باعث عقب نشینی از سیاست‌های خصمانه دشمن و ترامپ علیه انقلاب اسلامی ایران خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: مجلس قوی می‌تواند بسیار موفق عمل کرده و در زمینه تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها بسیار مؤثرتر عمل کند که لازمه این مهم، حضور قدرتمند مردم در پای صندوق‌های رأی است.

عضویت ۳۴ حزب در خانه احزاب آذربایجان شرقی

راستگو در بخش دیگری با اشاره به اینکه امسال سال اول اجرای گام دوم انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: معاون سیاسی امنیتی استانداری از لحاظ گستردگی و هم از نظر مأموریتی یکی از بخش‌های مهم حاکمیتی است و بزرگ‌ترین کارهایی که در حوزه حاکمیت نظام انجام می‌شود، در این حوزه دنبال می‌شود.

وی افزود: امسال توانستیم ۵ دفتر تسهیل گیری در مناطق کم برخوردار استان راه اندازی کنیم که ۴ مورد آن در شهر تبریز و یک مورد در شهر مراغه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی شورای توسعه و حمایت خبر داد و تاکید کرد: این شورا یکی از زیرمجموعه‌های سازمان‌های مردم نهاد است که برای اولین بار در کشور ایجاد شد، مجوزهایی که به سازمان‌های مردم نهاد اعطا می‌شد، این شورا آن را یکپارچه کرده است که ریاست آن نیز به عهده معاون سیاسی امنیتی استانداری است.

راستگو در ادامه با اشاره به فعالیت خانه احزاب گفت: خانه احزاب از شهریورماه سال ۱۳۹۷ در استان راه اندازی شد که ۳۴ حزب عضو این خانه هستند و احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در این خانه با تفکرات متعدد در کنار هم هستند.

وی با اشاره به اینکه هیأت اندیشه ورزی استان نیز یکی از فعال‌ترین هیأت‌ها در سطح کشور است، اذعان داشت: از نظر تقسیمات کشوری ما دو بخش جدید در سال جاری ایجاد کردیم و ۵ روستا به شهر تبدیل شد تا امورات مردم تسهیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی همچنین امنیت پایدار در استان را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: ضریب امنیتی استان آذربایجان شرقی در سطح کشور در رتبه ۲۶ قرار دارد و در جایگاه خوبی قرار داریم که حاصل تلاش تمامی دستگاه هاست.

راستگو افزود: یکی از مسائلی که به برقراری امنیت پایدار کمک کرده گروه‌های مرجع، معتمدین و ذی نفوذان شهری و روستایی است و به دلیل همراهی مردم، بسیاری از اتفاقاتی که در سایر استان‌ها رخ می‌دهد در استان ما دیده نمی‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری تصریح کرد: ۱۲ واحد مشکل دار در استان داریم که مسائل آنها به تدریج در حال حل شدن است اما واحد حاد مشکل دار نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی افزود: شورای اطلاع رسانی نیز از امسال راه اندازی شده که دبیری آن به عهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از محل بند چ ماده ۳۷ قانون، دستگاه‌هایی که اعتبار استانی دارند، ۲۴ دستگاه احصاء شده که مکلف هستند با صداوسیما قرارداد منعقد کنند تا اقدامات قابل توجه خود را رسانه‌ای کنند.

راستگو تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که کارهایی که انجام می‌شود به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی، به مردم گفته نمی‌شود.

وی گفت: نقش حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در برقراری امنیت پایدار و وحدت جامعه بسیار پررنگ بود.

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری با مهم ارزیابی کردن پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یک پدیده نوپا در کشور است، تمامی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی موظف شدند هر وزارتخانه یک پدافند غیرعامل پیش بینی کند، بر این اساس نقاط ضعف باید شناسایی شده و تاب آوری مردم افزایش پیدا کند.

راستگو افزود: پدافند غیرعامل برای برون رفت از فشار تحریم‌ها و همگرایی‌ها علیه انقلاب اسلامی، می‌تواند یک فرصت باشد، هم اکنون هیچ پروژه‌ای بدون پیوست پدافند غیرعامل اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: امسال طرح جامع پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی و نقشه راه پدافند غیرعامل تدوین شد و سال آینده تمامی اقدامات با این رویکرد و بر اساس شناسایی نقاط ضعف انجام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه‌های سایبری، شیمیایی و زیستی در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است، بیوتروریسم یکی از روش‌های نوین دشمن است که ممکن است اتفاق بیفتد و باید از آن پیشگیری کرد، در سطح استان به دلیل فعال بودن این قرارگاه‌ها مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.