به گزارش ایرنا، غلامرضا پورخاقان روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت آب حوزه جنوب کشور در بوشهر افزود: 80 درصد از آب شرب موردنیاز روستاهای استان بوشهر به میزان 28.5 میلیون مترمکعب از استان های همجوار تامین و 20 درصد مابقی نیز به میزان 7.5 میلیون مترمکعب از منابع محلی تامین می شود.
وی بیان کرد: تامین شدن این میزان آب از خارج استان ایجاب کرده از همه ظرفیت های موجود برای پایدار کردن وضعیت آب روستاهای استان استفاده شود.
پورخاقان بیان کرد: طول عمر شبکه های انتقال آب 25 سال تعیین شده است اما برخی خطوط انتقال در استان بوشهر به 30 تا 40 سال می رسد.
پورخاقان ادامه داد: این میزان فرسودگی هدررفت بسیار زیاد آب را به دنبال دارد که در چنین شرایطی که آب موردنیاز این استان با مشقت بسیاری تامین می شود، پذیرفتنی نیست.
وی اظهار داشت: در این ارتباط در سال گذشته 186 میلیارد ریال اعتبار به توسعه، اصلاح و بازسازی خطوط و آبرسانی سیار روستاهای استان بوشهر اختصاص یافت.
پورخاقان بیان کرد: ایجاد طرح تعمیر و نگهداری شبکه آب آشامیدنی با 76 میلیارد ریال اعتبار با برون سپاری عملیات برای جبران بخشی از هزینه های شرکت، ایجاد طرح پایش و اندازه گیری با 46 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مدیریت مصرف و هوشمند سازی مبادی ورودی از جمله طرح های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در سال گذشته و از مهم ترین اقدامات این شرکت در حوزه آبرسانی است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در ارتباط با انشعابات آب غیرمجاز اظهار کرد: در صورت ساماندهی این انشعاب ها هدررفت آب درحوزه روستایی 10 تا 15 درصد کاهش می باید.
پورخاقان ادامه داد: ساماندهی انشعابات غیر مجاز آب نیازمند تعامل فرابخشی است و با توجه به اهمیت روند آن باید تسریع شود.
وی افزود: در مقطع کنونی اولویت های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر کاهش هدر رفت و مدیریت مصرف آب است که در این حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال، ساماندهی مبادی ورودی روستاها، ساماندهی و استانداردسازی انشعابات خانگی و شناسایی وساماندهی انشعابات غیرمجاز پیش بینی شده است.
استان های حاضر در این کارگروه مدیریت آب حوزه جنوب کشور شامل استان های لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.