فرهاد صداقت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از مردم به تصور استفاده از آب با کیفیت بالاتر از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند.
وی افزود: برخی فکر می کنند که همه آب‌های آشامیدنی نیازمند تصفیه بوده و آب بدون تصفیه را بی‌کیفیت و دارای مشکل می‌دانند در حالی که این تصور خلاف واقع است.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: احداث تصفیه‌خانه و انتخاب نوع فرآیند تصفیه به کیفیت آب خام بستگی دارد.
صداقت عنوان کرد: بخش بسیاری از آب آشامیدنی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد از منابع زیر زمینی تأمین شده و با توجه به کیفیت ذاتی آب این چاه‌ها که با عبور از لایه‌های خاک، صاف و تصفیه شده‌اند، نیازی به احداث تصفیه‌خانه نیست.
وی تصریح کرد: در شهرهایی از جمله شهرهای دوگنبدان و لیکک برای بالا بردن کیفیت آب تحویلی به مردم، تصفیه‌خانه آب احداث شده که آب بعد از تصفیه و با استاندارهای لازم تحویل مردم داده می‌شود.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نصب دستگاه تصفیه آب در برخی منازل، ابراز داشت: نا آگاهی از کارکرد و مکانیسم کار این دستگاه‌ها بهداشت و کیفیت آب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی گفت: نا آگاهی از شیوه کار دستگاه‌های تصفیه آب می‌تواند منجر به کاهش شدید املاح مفید این آب‌ها و تهدید جدی برای سلامتی افراد شود.
صداقت عنوان کرد: تبلیغات موجود در برخی شهرهای استان برای فروش دستگاه تصفیه آب به هیچ وجه علمی و کارشناسی نبوده و این کار تنها برای تحریک شهروندان به خرید این دستگاه‌ها است.
شمار مشترکان آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد در حالی ‌که در سال 1392، 120 هزار و 983 مشترک بود در سال جاری به 148 هزار مشترک رسیده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت حدود 713 هزار نفر دارای هشت شهرستان و 17 شهر است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.