به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روزسه شنبه به نقل از کیقباد یاکیده در نشست بررسی جانمایی طرح آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر افزود: مرحله نخست مناقصه این طرح اکنون اجرا شده که پس از بررسی‌های فنی وارد مرحله بعدی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح از بزرگترین تاسیسات آب شیرین‌کن در جنوب کشور است اظهار داشت: تامین آب استان بوشهر با اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن مورد توجه ویژه است که در این ارتباط آب‌شیرین‌کن های 10 هزار مترمکعبی بوشهر و کنگان در مدار تولید قرار گرفته است.
یاکیده اضافه کرد: اجرای سومین پروژه آب‌شیرین‌کن شهری در این استان برای شهر بوشهر به ظرفیت 35 هزار متر مکعب طراحی شده است که روی تامین آب و توازن کلی توزیع آب استان بوشهر موثر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: در اجرای این طرح که در مدت 2 سال اجرا می‌شود، خط انتقالی به طول 15 کیلومتر طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه برای احداث خط انتقال آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است ادامه داد: برای اجرای این طرح امسال 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود 50 میلیارد ریال دیگر نیز بزودی تصویب شود.
مجوز شیرین کردن 100 هزار مترمکعب آب از طریق تاسیسات آب شیرین کن برای استان بوشهر صادر شده است.
در زمان حاضر با توجه به محدودیت منابع آبی 20 هزار مترمکعب آب مورد نیاز این استان از آب شیرین کن های به بهره برداری رسیده در شهرهای بوشهر و کنگان تامین می شود.
همچنین طرح های آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه 28 هزار متر مکعب در شهر سیراف در دست اجراست که با بهره برداری از آن آب مورد نیاز شهرها و روستاهای شهرستان جم استان بوشهر تامین خواهد شد.
علاوه براین عملیات اجرایی طرح آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی شهر دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر نیز در سال جاری آغاز شده که در مدت 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.
هم اکنون بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس تامین می شود، که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و کم بارشی در استان های همجوار تامین آب استان بوشهر بویژه در تابستان با مشکل روبروست.
6043**
خبرنگار و انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.