به گزارش ایرنا، پرویز احمدی روز پنجشنبه در جلسه کمپین بسیج ملی اطلاع‌رسانی تغذیه شهرستان دشتی افزود: در دهه‌های گذشته بیماری‌های واگیر نظیر سرخک، سرخچه، فلج اطفال و بیماری اسهالی و روده‌ای مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر افراد بود.
وی افزود:با اجرای برنامه‌های مدون بهداشتی در سراسر کشور و از طرفی ارتقای سطح فرهنگ و سواد جامعه و رعایت مسایل بهداشتی درمانی این بیماری‌ها تحت کنترل درآمده و از فهرست علل و عوامل اصلی مرگ و میر در کشور خارج شدند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: اکنون با رشد صنعت و توسعه‌ یافتگی جامعه روند مرگ‌ و میرها به سمت بیماری‌های غیر واگیر تغییر جهت داده است و شیوع هشداردهنده این بیماری‌ها به ‌عنوان یک تهدید جدی برای جامعه قلمداد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 46 درصد از مرگ‌و میرها در کشور در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی روی می‌دهد افزود: یکی از مهم‌ترین علل و عوامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی اضافه‌ وزن و چاقی است که در همه گروه‌های سنی شیوع یافته است.
وی اضافه کرد: تغییر الگوی مصرف مواد غذایی، مصرف بیش‌ازحد چربی‌ها، مواد قندی و فست فودها و کم‌تحرکی باعث ایجاد برخی بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله چاقی و اضافه ‌وزن شده که زمینه را برای بروز بیماری‌های غیر واگیر ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی فراهم کرده‌اند.
احمدی افزود: مقابله با اضافه‌وزن و چاقی نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری‌های بین بخشی با تمام دستگاه‌های مرتبط و مهم‌تر از آن پذیرش این واقعیت است که چاقی و اضافه وزن به‌عنوان یک مشکل تهدیدکننده سلامتی افراد در جامعه وجود دارد.
در این جلسه مباحثی همچون علل و عوامل چاقی و اضافه‌ وزن، راه‌های تشخیص چاقی، بررسی شاخص‌های چاقی و دیگر مسایل مربوط به آن توسط مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تشریح و راه های کاهش این موارد در جامعه مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار گرفت.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6045**خبرنگار:علی اشکو** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.