به گزارش ایرنا محمد حسن لطفی روز یکشنبه به مناسبت کمپین اطلاع رسانی تغذیه سالم(15 تا 30 دیماه) در جمع خبرنگاران افزود: 30 درصد زنان و 14 درصد مردان استان چاق و 38 درصد زنان و 42 درصد مردان این خطه اضافه وزن دارند.
وی با بیان اینکه چاقی ، کم تحرکی و مصرف دخانیات، موجب بسیاری از بیماری ها چون دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی می شود اظهار کرد: ریشه بسیاری از بیماری ها به چاقی و داشتن اضافه وزن بالا برمی گردد.
لطفی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه ذائقه بسیاری از مردم به سمت غذاهای پرکالری ، پرحجم و آسیب رسان سوق پیدا کرده است که باید آموزش مردم در مورد مضرات این مواد غذایی در دستور کار باشد.
وی با انتقاد از صدور بی رویه مجوز ایجاد مغازه های فست فود افزود:گفت: اگر تقاضای مردم نسبت به مصرف این غذاها کاهش پیدا کند خود به خود عرضه این مواد غذایی کم می شود.
مدیر گروه تغدیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت:بسیاری از افراد از داشتن اطلاعات دقیق و صحیح در مورد مواد غذایی بی خبر هستند و لازم است آگاهی و اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یابد.
حسن مظفری با انتقاد از برحی تبلیغات نادرست از سوی شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها در زمینه مواد غذایی افزود: باید با اطلاع رسانی درست و صحیح از ترویج باورهای غلط و بدآموزی در جامعه جلوگیری کنیم.
شعار هفته اطلاع رسانی تغدیه 'چاقی یا سلامتی ، انتخاب با شماست' اعلام شده است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و در زمینه چاقی و اضافه وزن در رتبه 14 کشوری قرار دارد.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.