دکتر یوسف نقیایی روز یکشنبه به مناسبت کمپین اطلاع رسانی تغذیه سالم (15 تا 30 دیماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چاقی باید از همان دوران کودکی و سن پایین کنترل شود و اجازه ندهیم که این روند به سن بالاتر برسد.
وی با بیان اینکه متاسفانه چاقی و اضافه وزن رو به افزایش است اظهار کرد: این یک واقعیت تلخ است و والدینی هم که می‌خواهند فرزندانی سالم داشته باشند، باید به فکر راهکارهایی باشند که بتوانند سلامت کودکان خود را حفظ کنند.
رییس گروه تغدیه مرکز بهداشت یزد خاطر نشان کرد: چاقی می تواند منشا بروز بیماری های مختلف مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و اختلالات غدد باشد.
وی اضافه کرد: افراد باید با تغذیه مناسب و سالم و تحرک بدنی، وزن خود را کنترل کنند تا گرفتار بسیاری از بیماریها نشوند.
نقیایی شعار هفته اطلاع رسانی تغدیه را 'چاقی یا سلامتی ، انتخاب با شماست' ذکر کرد و افزود: برنامه های این 15 روز بر اساس همین محور است تا افراد در زمینه غذایی سالم و عوارض چاقی آگاهی پیدا کنند.
وی برگزاری همایش مختلف مردمی، برپایی جشنواره های غذای سالم با محوریت چاقی ، برگزاری ایستگاه های سلامت در نقاط مختلف و کلاس های آموزشی را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.
رییس گروه تغدیه مرکز بهداشت یزد اظهار کرد: این هفته فرصتی مغتنم و مناسبی است برای عموم مردم تا مباحث مرتبط با چاقی را فرا گیرند و مهم تر از آن، همه بیاموزند که چگونه خود را ارزیابی بکنند که دچار اضافه وزن و چاقی هستند یا نه.
استان یزد در زمینه اضافه وزن و چاقی رتبه 14 کشوری را دارد.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر است.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.