به گزارش ایرنا، اسد قاسمی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر به روش های مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و افزود: اولین کار برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد ایجاد حساسیت در بین خانواده ها، فرهنگ سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مصرف مواد مخدر است.
وی بر لزوم توجه بیشتر به افرادیکه از دام اعتیاد رهایی یافته اند تاکید کرد و افزود: شماری از این افراد که اقدام به ترک مواد مخدر می کنند، بعد از مدت کوتاهی به دلیل بیکاری دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورند، بنابراین همه دستگاه های اجرایی ، باید زمینه لازم برای اشتغال آنها را فراهم کنند تا دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
فرماندار ملکشاهی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای توانمند سازی افراد رها یافته از دام اعتیاد در این شهرستان با پرداخت پنج میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره و بلند مدت برای 45 نفر از این افراد شغل ایجاد شده است و این روند ادامه دارد.
قاسمی با بیان ضرورت ایجاد بسترهای مناسبت جهت ورود مردم و سازمان های مردم نهاد در امر ملی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد اقدام های خوبی را در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر انجام داده اند، بنابراین از ظرفیت آنها باید به خوبی استفاده شود.
فرماندار ملکشاهی بر لزوم هماهنگی و انسجام همه دستگاههای مختلف که در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند تأکید کرد و گفت: باید از هر گونه موازی کاری و بخشی نگری پرهیز شود.
پنج موسسه مردم نهاد، یک انجمن معتادان گمنام و یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی فعالیت دارند.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.