تهمینه رجبلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 152 تن از بهبود یافتگان اعتیاد نیز متقاضی شغل هستند افزود: تاکنون به 62 تن از این افراد برای ایجاد اشتغال پایدار کمک شده و به 11 تن نیز تسهیلات خرید مسکن ارائه شده است.
وی اظهار کرد: 220 تن از بهبود یافتگان اعتیاد در سال جاری در دوره های فنی و حرفه ای با هدف ایجاد شغل شرکت کردند و دوره های مهارت زندگی نیز برای 413 بهبود یافته برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و 500 تن از بهبودیافتگان اعتیاد نیز در کلاس های آموزش خانواده شرکت کردند.
کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پنج مرکز دولتی درمان سوء مصرف مواد مخدر در همدان فعال است که سه مرکز وابسته به علوم پزشکی و 2 مرکز درمان متعلق به بهزیستی است.
رجبلو ادامه داد: مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل مرکز مختص پذیرش بانوان، مرکز پذیرس بیماران اچ.آی.وی مثبت و زندانیان پس از خروج و اردوگاه ماده 16 رسالت است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال 96 با 10 مرکز ام.ام.تی برای پذیرش بیماران ترخیصی از مرکز ماده 16 عقد قرارداد شده است.
وی ادامه داد: همچنین 137مرکز خصوص ترک اعتیاد در استان همدان وجود دارد که 80 مرکز آن در شهرستان همدان، 14 مرکز در ملایر، 12 مرکز در اسدآباد، 11 مرکز در نهاوند و مابقی در سایر شهرستان ها است.
کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در 9 ماهه سال جاری 17 هزار و 353 معتاد تحت درمان دارویی قرار گرفتند.
رجبلو افزود: شمار بیماران تحت درمان دارویی در زندان های این استان نیز یک هزار و 497 تن بودند که اقدام به سم زدایی با متادون، نگهدارنده با متادون و سم زدایی با سایر روش ها بر روی این افراد شده است.
وی اضافه کرد: 21 هزار و 568 بیمار نیز امسال تحت درمان های غیردارویی شامل مشاوره فردی و روانشناختی، مشاوره گروهی و مشاوره خانوادگی قرار گرفتند.
وی بیان کرد: شمار افرادی که در سال جاری زیر پوشش برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد قرار گرفتند 283 هزار و 834 تن هستند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.