به گزارش ایرنا، اسحاق ابراهیمی، روز پنجشبه در آیین کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های کردستان با بیان اینکه این رتبه در بررسی عملکرد سال گذشته اداره کل کسب شده است افزود: زندان های تابعه استان طی این مدت بیش از 80 درصد جمعیت کیفری را در دوره آموزشی و حرفه آموزی تحت پوشش قرار داده و زمینه اشتغال بالای 40 درصد محکومان در زندان های استان را فراهم کرده اند.
وی با تاکید بر ورود انجمن های حمایت از زندانیان به مساله اشتغال و حرفه آموزی مددجویان گفت: رسالت این انجمن ها حمایت از زندانیان و خانواده های آنان است و ورود این مجموعه ها به بحث اشتغال زندانیان با دیدگاه اقتصادی، علاوه تامین منابع درآمدی آنان حمایت از خانواده های آنان را به بیشتر از گذشته می رساند.

** دوره های کارآفرینی در زندان های کردستان اجرا می شود
مدیرکل زندان های کردستان گفت: امسال برگزاری دوره های کارآفرینی در اداره های زیر مجموعه این اداره کل آغاز می شود که در این دوره ها مددجویان در کنار آموزش های فنی و حرفه ای، می توانند دوره های کارآفرینی را برای کسب مهارت های لازم در خصوص نحوه استفاده از حرفه خود در جامعه و کسب درآمد فرابگیرند.
ابراهیمی با بیان اینکه توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها موجب کاهش آسیب در جامعه می شود، افزود: چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد نمایند، قطعا آسیب های اجتماعی که ناشی از بیکاری می باشد نیز به حداقل ممکن می رسد.
به گفته وی، مجموعه سازمان زندان ها به طور مستقیم با موضوع اشتغال در جامعه درگیر نیست اما با توجه به رسالت تامینی و تربیتی خود در خصوص بحث اشتغال زندانیان که با شعار سال نیز ارتباط دارد اقدامات مختلفی را در این خصوص کار می کند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.