به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان های استان کردستان، از آنجا که آموزش حرفه و مهارت آموزی به زندانیان گامی مهم در اصلاح آنان و اشتغالزایی خواهد داشت، اداره کل زندان ها هر سال با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اقدام به برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در زندان های استان می کند.
مدیرکل زندان های کردستان در دیدار مدیرکل مرکز فنی و حرفه ای استان ضمن تقدیر از همکاری های موثر این اداره کل با زندان ها، گفت: رسالت سازمان زندان ها کمک به اصلاح رفتار و شخصیت افراد بزهکار جامعه است.
اسحاق ابراهیمی افزود: از آنجاییکه بیکاری و عدم مهارت یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است بنابراین در این راستا توسعه بیش از پیش فعالیت های حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان ها ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل زندان های کردستان، رسالت سازمان زندان ها را دشوار و در عین حال خداپسندانه دانست و اظهار کرد: اصلاح رفتار و شخصیت زندانیان و باز اجتماعی کردن آنان، کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی را در پی دارد که مراکز فنی و حرفه ای با کمک به توسعه برنامه های حرفه آموزی در زندان ها، توانسته اند گام های ارزشمندی را در این راستا بردارند.
ابراهیمی تعداد زندانیان شرکت کننده در آزمون های فنی و حرفه ای در 9 ماه گذشته از سال جاری را یک هزار و 65 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، بیش از نیمی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.
مدیرکل زندان های کردستان خواستار آموزش رشته های فنی و حرفه ای جدید و کاربردی در زندان های استان شد و تاکید کرد: در زندان ها باید آن دسته از رشته های فنی و حرفه ای که بازار کار آنها در جامعه فراهم است به مددجویان آموزش داده شود.
ابراهیمی با اشاره به موفقیت های بدست آمده زندان های کردستان در سال گذشته در حوزه اشتغال و حرفه آموزی یادآور شد: در سال 95 زندان های کردستان در سطح مراکز اصلاحی و تربیتی کشور در حوزه حرفه آموزی و اشتغال، جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص داد که این موفقیت ها در سایه همکاری و حمایت های مجموعه فنی و حرفه ای در استان فراهم شده است.
مدیرکل مرکز فنی و حرفه ای کردستان نیز با بیان اینکه سال گذشته بیش از تعهدات پیش بینی شده، برنامه ها و کلاس های حرفه آموزی در زندان های استان برگزار شد، گفت: امسال بیش از 360 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در زندان های کردستان برگزار شده که این میزان تا پایان سال به 470 هزار نفر ساعت می رسد.
سیدجمیل احمدی از برگزاری 139 دوره فنی و حرفه ای در زندان های استان طی 9 ماه منتهی به آذر سال 96 خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک هزار و 700 نفر از مددجویان زندان های استان در این دوره ها شرکت کردند.
وی با بیان این اینکه برنامه ریزی های لازم برای شرکت 200 نفر از زندانیان استان در دوره های کارآفرینی صورت گرفته است، ادامه داد: یکی از مشکلات مددجویانی که با شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای دارای مهارت می شوند این است که نمی توانند از مهارت خود در راستای ایجاد کسب و کار استفاده کنند که با برگزاری دوره های کارآفرینی، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
احمدی مهارت آموزی در محیط کار را یکی از دیگر از برنامه های خود در جهت توسعه اشتغال در میان مددجویان زندان های استان دانست و یادآور شد: در این طرح، زندانیان می توانند ضمن کسب مهارت در محیط کار واقعی، برای خود و خانواده هایشان روزی حلال به دست آورند.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان کردستان وجود دارد.
دریافت و تنظیم: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.