سردار علی مویدی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه اولویت‌ اصلی ستاد در حوزه پیشگیری‌ از اعتیاد است، افزود: تمرکز بر 2 حوزه پیشگیری و درمان، از اولویت های این ستاد است.
به گفته وی، اعتیاد به عنوان اولین آسیب اجتماعی در سطح دنیا و کشور است که مقابله و پیشگیری از این آسیب ها نیازمند شفاف سازی و آگاه سازی است.
سردار مویدی با اشاره به اهمیت موضوع مقابله و پیشگیری از مواد مخدر افزود: مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و روسای قوای مقننه و قضاییه در این خصوص همکاری دارند.
به گفته وی، استان چهارمحال وبختیاری یکی از استان های پیشرو در حوزه پیشگیری بوده به طوری که بحث توانمندسازی معتادان و خانواده آنها از این استان شروع شده است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به بحث درمان معتادان و مانایی بهبود یافتگان به عنوان اولویت دیگر ستاد اشاره کرد و گفت: درمان معتادان در مراکز ماده 15 و 16 و تلاش برای مانایی بر بهبود، صیانت، حفاظت و نگهداری معتادان بهبود یافته از دیگر برنامه های این ستاد است.
وی به بازدید از 2 منطقه بحرانی و پرخطر استان چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: در استان با اجرای برنامه های مقابله ای و فرهنگی تا حد زیادی این مناطق پاکسازی و ایمن سازی شده است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به موفقیت های استان در حوزه مقابله و پیشگیری، تسریغ در احداث و استقرار ایستگاه ایست و بازرسی در گلوگاه «گوشکی» و «قرح» و اختصاص اعتبار در حوزه آموزش در بین دانش آموزان در زمینه مبارزه و مقابله با مواد مخدر را خواستار شد.
اقبال عباسی، راه اندازی و ایجاد مرکز ترک اعتیاد زنان و ادامه دار شدن طرح های پاکسازی نقاط آلوده را از دیگر برنامه ها و خواسته ها در راستای مبارزه با مواد مخدر دانست.
وی اظهار کرد: اجتماعی کردن پیشگیری از مواد مخدر از گام های مهم در راستای مقابله و کاهش مصرف مواد مخدر است.
به گفته وی، مقابله با مواد مخدر باید از گلوگاه ها آغاز تا از ورود مواد مخدر جلوگیری شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون در حوزه پیشگیری با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
محمد میرزایی با اشاره به فعالیت مرز ترک اعتیاد زنان در استان طی 2 سال گفت: در این مدت تعداد کمی از زنان معتاد به این مرکز مراجعه کردند.
وی از اختصاص 500 میلیون ریال از سوی بهزیستی در قالب حمایت از این مرکز خبر داد و گفت: هم اکنون زنان معتاد شناسایی شده برای ترک اعتیاد به استانهای همجوار معرفی می شوند.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.