به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید براهمیت و لزوم آموزش در امر مبارزه با اعتیاد افزود: آگاه ساختن، نوجوانان و جوانان از اعتیاد و آگاه سازی ناشی از خطرات آن باید از طریق آموزش خانواده صورت بگیرد زیرا مفیدترین و ثمربخش‌ترین نهاد اجتماعی برای دور نگه داشتن جوانان از اعتیاد، 'خانواده' است.
وی با بیان اینکه برای ارائه آموزش به موثرترین نهاد اجتماعی یعنی 'خانواده' برای آگاه سازی به جوانان خود باید اقدام های لازم صورت بگیرد، افزود: آموزش مهارت‌های اجتماعی از سوی خانواده‌ها، میزان مصرف مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی را کاهش می‏دهد و از این طریق شیوه صحیح ارتباط با دیگران، توانایی بیان رای ویدگاه، توانایی و جسارت 'نه' گفتن به تقاضاهای غیر معمول در سطح جامعه افزایش پیدا می کند.
الهی تبار در ادامه گفت: با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و افزایش مشارکت مردم باید از رسانه ها و ظرفیت فضای مجازی و سازمان های مردم نهاد هم بهره جست و اصل بر 2 موضوع یعنی مشارکت عموم و مشارکت اجتماعی باشد.
وی استفاده از ظرفیت های نخبگان و دانشگاهیان برای مبارزه اثربخش تر با پدیده شوم اعتیاد و آگاه بخشی به عموم جامعه برای بازگو کردن خطرات ناشی از این پدیده در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: رویکرد‌ها باید به شکلی باشد که از بسترهای اجتماعی و ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود زیرا این موضوع بسترهای لازم را برای مبارزه قاطع تر با اعتیاد در جامعه فراهم می سازد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: نیاز به بررسی راه های جدید و برنامه ریزی های بهتر و موثرتر همراه با مطالعات کارشناسی بیشتر و توجه به پتانسیل ها راه برخورد با این پدیده شوم است و تمامی دستگاه های اجرایی باید برای مقابله با این بزه اجتماعی تلاش کنند.
وی در پایان تاکید کرد: هرچقدر هماهنگی بین دستگاه ها در جهت مبارزه با مواد مخدر بیشتر شود توفیق های بیشتری به دست خواهد آمد و همدلی و همفکری دستگاه ها باعث نتایج مثبتی در این زمینه خواهد شد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.