سرگرد جواد کارکن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلاس ها به مناسبت بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر (10 تا 16 تیر ماه) و با هدف آگاهی بخشی به مردم و نیز کارکنان ادارات و نهادهای مستقر در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در چند روز گذشته برگزار شد.
وی گفت: تاکنون 12 دوره آموزشی (هر دوره 90 دقیقه) برای گروه های هدف (کارکنان ادارات و گروه های مرجع مردمی) برگزار شده است و این کلاس ها تا پایان هفته مبارزه با موادمخدر و نیز در طول سال ادامه دارد.
سرگرد کارکن با بیان اینکه مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن، خانواده ها بویژه نسل جوان را بشدت تهدید می کند، اضافه کرد: آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها از مهمترین راهکارها برای کاهش و مقابله با تهدیدات مواد مخدر است.
وی، آشنایی با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و زیان های آن بر جسم و روان و تاثیر اعتیاد در فروپاشی نهاد خانواده را از مهمترین سرفصل های آموزشی دراین کلاس ها برشمرد و تصریح کرد: درمجموع افزون بر 200 نفر از هیات امنای مساجد و کارکنان ادارات و نهادهای مستقر در بخش مرزی داشلی برون در این کلاس ها شرکت کردند.
رئیس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان، توزیع بروشور و لوح های فشرده آموزشی در حوزه آشنایی با موادمخدر و زیان های آن و راهکارهای رهایی از این مواد را از دیگر اقدامات صورت گرفته درحوزه آموزش پیشگیری از موادمخدر و آسیب های ناشی از آن درمناطق مرزی گنبدکاووس ذکر کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مقر هنگ مرز اترک که مسئولیت حراست مرزهای خاکی ایران با ترکمنستان در استان گلستان را دارد، در این شهرستان مستقر است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.