به گزارش ایرنا غلامرضا آقا میرزایی روزسه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که درمحل فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: دبیر خانه شورای مبارزه با مواد مخدردرلرستان با برنامه ریزی های صحیح و تلاش مضاعف، مبارزه با خرده فروشان مواد مخدرجمع آوری معتادان متجاهر را در دستور کار خود دارد.
به گفته وی دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر معتادانی را که در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار می گیرند را بعد از ترخیص تحت نظر قرار می دهند تا بتوانند آنان را به آغوش خانواده و اجتماع برگردانند.
وی اظهار کرد: به جهت جمع آوری معتادان از سطح شهرهای استان لرستان ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متهاجر در خرم آباد به 500 نفر افزایش داده شده است که از همه استان پذیرش دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراضافه کرد: با برنامه ریزی که انجام شده در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد کاهش مصرف مواد مخدردرپیش بینی شده است که در پایان سال 96 باید 25 درصد کاهش مصرف مواد مخدررا داشته باشیم.
آقا میرزایی افزود: پیشگیری ازاعتیاد و مصرف مواد مخدر را از آموزش در مدارس و توانمند سازی دانش آموزان اغاز کرده ایم که این موضوع می تواند کمک شایانی در بحث مبارزه با ریشه کنی مواد مخدر داشته باشد.

*** تنوع مواد مخدرصنعتی باعث کاهش سن اعتیاد شده است
دادستان بروجرد نیزدراین نشست با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده های جامعه درگیرمعظل مصرف مواد مخدر هستند گفت: تنوع مواد مخدر صنعتی باعث شده که اعتیاد رشد روز افزون داشته باشد و سن مصرف اعتیاد نیزکاهش یابد.
مصطفی جعفری افزود: دشمنان برای مبارزه در راستای ترویج مصرف مواد مخدر در کشور ورود کرده وقصد دارند تا با ترغیب کردن نوجوانان و جوانان به مصرف این گونه به ایران اسلامی ضربه وارد کنند.
وی اظهارکرد: سوغات دشمن در جنگ نرم برای کشورما اعتیاد است که خانواده ها باید با آگاهی از این بلای خانمان سوز به مبارزه جدی با آن اقدام کنند.
دادستان بروجرد اضافه کرد: دستگاه قضایی با قوت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان برخورد می کند زیرا سودا گران مرگ یک نسل جامعه را نابود می کنند.
جعفری بیان کرد: برای مبارزه جدی با مواد مخدر باید ازدانش آموزان درمدارس شروع کرد زیرا هدف اصلی دشمنان ترویج اعتیاد در جامعه نوجوانان و جوانان هستند.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.