به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علیرضا وارثی در جمع کارشناسان این سازمان افزود: در راستای کاهش معضل اعتیاد سرنگ های آلوده توسط تیم های سیار کاهش آسیب بهزیستی و همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان با امکانات مخصوص امحاء می شوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره به اینکه اکثر مصرف کنندگان به روش تزریقی، از وسائل مشترکی استفاده می کنند و به همین دلیل هم در معرض خطر بیماری های ایدز و هپاتیت قراردارند، بر لزوم توزیع سرنگ و سرسوزن بهداشتی و آموزش های لازم بین معتادان کارتن خواب تاکید کرد.
وارثی با بیان اینکه در سال جاری تیم های سیار کاهش آسیب در استان 2 برابر سال گذشته افزایش پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 تیم سیار کاهش آسیب در استان فعال و سه تیم نیز در حال راه اندازی می باشد.
وی با تاکید بر ضرورت امحای سرهنگ های آلوده در سطح شهر که مورد استفاده معتادان قرار می گیرد، اضافه کرد: اکثرمعتادان کارتن خواب وسایل استریل و ضد عفونی در اختیار نداشته و در اماکن غیر بهداشتی اقدام به تزریق مواد می کنند که این سرهنگ های آلوده در سطح شهر خطر بزرگی برای سلامت شهروندان به شمار می رود.
مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ابتلای مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر به بیماری های عفونی واگیردار، به همت اداره بهزیستی شهرستان قزوین و با همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان در سال جاری سرهنگ های آلوده توسط تیم های سیار کاهش آسیب بهزیستی از طریق ظرف های مخصوص حمل سرنگ های آلوده که توسط مرکز شهید بلندیان در اختیار تیم ها قرار می گیرد در سطح شهرستان قزوین جمع آوری می شود و امیدواریم امسال این طرح با همکاری مراکز بهداشت سایر شهرستان ها، کل استان را پوشش دهد.
وارثی در خصوص فعالیت های تیم سیار کاهش آسیب همچنین گفت: تیم امدادرسان سیار در مرحل اول به معتادان پرخطر خدمات اولیه کاهش آسیب از قبیل ارائه بسته های بهداشتی شامل سرنگ،سر سوزن، پد الکلی و آموزش رفتار کم خطر را ارائه نموده و معتادان پرخطر را به مراکز خدماتی دیگر مانند مراکز گذری، درمان و بازتوانی و مشاوره راهنمایی می کنند.
این مسئول در پایان گفت: تیم های های سیار کاهش آسیب با هدف ارتقای کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان مواد مخدر بی‌خانمان و دارای رفتارهای پرخطر اقدام به کاهش عوارض ناشی از مصرف مواد در معتادان نموده و زمینه بازگشت آنها را به خانواده و جامعه ایجاد می کنند.
7389*6128
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.