به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر چهارشنبه در ستاد طرح ملی کرامت در شهرستان ملایر اظهار کرد: هم اکنون بانک جامع اطلاعات تمامی مصرف کنندگان، خرده فروشان و عمده فروشان در این شهرستان با تلاش ستاد اجرای طرح کرامت تهیه شده که در کشور چنین اقدامی بی نظیر است.
وی خواستار تلاش بی وقفه و دلسوزانه آحاد مردم، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی، دبیران کارگروه ها و کمیته های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرای موفق طرح کرامت شد و افزود: کوتاهی در اجرای این طرح از هیچ مدیری پذیرفته نیست.
رضایی با بیان اینکه برای ایجاد یک برانگیختگی عمومی و آگاه سازی مردم از مضرات و تهدیدهای مواد مخدر باید از تمام ظرفیت ها در بخش های مختلف بهره بگیریم، بیان کرد: تبلیغات گسترده و کلاس ها و دوره های آموزشی فراوانی در سطح شهرها و روستاهای ملایر برای ایجاد تنفر عمومی از مواد مخدر برگزار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه معیشت و بیکاری یکی از مشکلات عمده بهبود یافتگان از مواد مخدر است، در همین راستا اقدامات پیشگیرانه و توانمندسازی افراد بهبود یافته و برگشت به چرخه عادی زندگی در اولویت است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز به توطئه دشمنان برای گرفتن فرهنگ و هویت ناب اسلامی از جوانان ایران و بی ثبات سازی گفت: وظیفه مسئولان، کارشناسان و روحانیان در حساسیت نشان دادن و پرداختن به مسایل فرهنگی بسیار سنگین و مهم است.
سردار مهدی فرجی با بیان اینکه امروز مواد مخدر به یک مساله و تهدید امنیتی تبدیل شده، تاکید کرد: دشمنان و استکبار جهانی وقتی حضور مقتدرانه ایران را در منطقه احساس می کنند، بدون شک دنبال این هستند تا از راه های دیگر همچون مواد مخدر امنیت کشور را با تهدید مواجه کنند.
وی در عین حال دفاع از تمامیت ارضی کشور را نیازمند داشتن جوانانی سالم دانست و گفت: در این راستا باید فارغ از هرگونه مسایل سیاسی و جناح بازی با عزمی ملی و جهادی برای مقابله با مواد مخدر وارد عمل شویم.
سردار فرجی همچنین پایین آمدن میانگین سنی اعتیاد و مواد مخدر در بین جوانان را بسیار نگران کننده دانست و بیان کرد: باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با اشاره به انجام اقدامات مقابله ای و درمان در 2 دهه اول پس از پیروزی انقلاب در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: با توجه به نتیجه بخش نبودن این اقدامات، در دهه سوم کار فرهنگی و پیشگیرانه در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
سید رسول حسینی اجرای طرح ملی کرامت را در راستای مقابله با این پدیده شوم عنوان کرد و گفت: از بین 429 شهرستان کشور، 2 شهر فلاورجان و ملایر به عنوان آزمونه اجرای طرح کرامت شناخته شده اند که باید برای بقیه شهرستان ها نسخه ای کامل برای مبارزه جدی با مواد مخدر ارائه کنند.
وی روند اجرای کار و عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان را نسبت به فلاورجان اصفهان در چهار ماهه گذشته مطلوب تر دانست و بیان کرد: هم اکنون به واسطه انجام اقدامات آموزشی و تربیتی، تشکیل شورای محلات، پیگیری های صورت گرفته و تربیت مربیان در بیش از 50 درصد از جمعیت این شهرستان برانگیختگی عمومی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تاکنون از 63 مصوبه ای که در شورای طرح کرامت در این شهرستان تصویب شده، بالغ بر 55 مصوبه اجرا شده که از این نظر نگرانی برای پیگیری و اجرای مصوبات در ملایر نداریم.
حسینی همچنین از کمبود اعتبارات برای اجرای طرح کرامت انتقاد کرد و گفت: اجرای چنین طرح مهمی در این شهرستان با یک میلیارد و 310 میلیون ریال اعتبار بسیار سخت است و این یکی از مشکلات عمده ما در حوزه اجرای طرح است.
وی خواستار حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس برای تامین اعتبارات لازم در سطح کشوری برای اجرای موفق طرح کرامت در این شهرستان شد و افزود: نسخه طرح کرامت باید علمی پیچیده شود.
به گزارش ایرنا حسینی جمع آوری و تهیه بانک اطلاعات معتادان، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر در شهرستان را اقدامی مثبت در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: با برگزاری همایش پیاده روی 50 هزار نفری نه به اعتیاد در ملایر امیدواریم میزان برانگیختگی عمومی در این شهرستان به بیش از 50 درصد برسد.
وی با بیان اینکه طرح کرامت افق کار را در بلند مدت روشن کرده است، افزود: برای حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بانک کارآفرینی رایزنی کرده و برای کمک به آنان تخصیص اعتباراتی را گرفته ایم.
در راستای اجرای طرح کرامت و مبارزه با مواد مخدر، روز جمعه 28 مهرماه همایش بزرگ پیاده روی 50 هزار نفری با عنوان نه به اعتیاد، همراه با جوایز ارزنده در ملایر برگزار می شود.
2 شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر در استان همدان به مدت 2 سال به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت برای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
حبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.