اسمااسماعیل پور:به گزارش خبرآنلاین لرستان  غلامرضا آقا میرزایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: سال گذشته استان لرستان در اجرای برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر این مقام را بعد از استان های کردستان و اصفهان کسب کرد .
وی افزود: امسال انتظار می رود که در این رابطه رتبه نخست را در کشور بدست آوریم با توجه به این که تعداد یکهزار و 114 برنامه در سطح استان توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرا شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: این شورا در اجرای برنامه ها موفق به آگاه سازی تعداد 470 هزار نفر در رابطه با آسیب های اجتماعی از طریق آموزش شده است . آقا میرزایی افزود:در برگزاری سالروز جهانی مواد مخدر مراسم ها ، همایش ها و کارگاههای اموزشی درسطح استان برگزار شده همچنین بروشور در این رابطه توزیع شده که مستند این برنامه ها با اعداد و رقم موجود است و به هیچ وجه بدون حساب و کتاب نیست .
وی گفت: در سفرسردار موحدی با وزیر کشور سعی شد که از این سفر حداکثر استفاده شود ، در این سفر چهار میلیارد ریال تامین اعتبار جهت دانش اموزان مقطع متوسطه دوم در چهار شهرستان استان لرستان با اولویت شهرستانهای آلوده و بخشی از ان جهت نمایشگاه دائمی استان و تخصیص سهم ویژه به شهرستان دوره چگنی بویژه بخش شاهیوند مصوب شد . آقا میرزایی افزود: از این مبلغ سه میلیاردو 300 میلیون ریال برای اجرای طرح توانمد سازی دانش اموزان ، 200 میلیون ریال تجهیز نمایشگاه
دائمی و 500 میلیون ریال سهم ویژه به شهرستان دوره چگنی بویژه بخش شاهیوند با یک برنامه تخصصی در راستای کاهش آسیب اعتیاد هزینه شده است .
وی تصریح کرد: این طرح در شهرستانهای خرم آباد ، دلفان و بروجرد ( به استثنای اشترینان) در سال تحصیلی 95-96 برگزار شد .
وی به تشکیل کارگاههای آموزشی طرح کاج اشاره کرد و گفت: این طرح برای توانمندی سازی در پیشگیری از اعتیاد کارگران مراکز صنعتی دارای 50 تا 500 نفر با اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوربرگزار می شود که جهت اجرای آن اداره کل تعاون ، رفاه و امور اجتماعی استان در اسرع وقت آمار خود را به شورا اعلام می نماید .
آقامیرزایی افزود: مبلغ 3 میلیارد ریال از محل افزایش تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: از محل افزایش اعتبارات تفاهم نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان برای پیشگیری از اعتیاد در روستاهای محروم استان موافقت به عمل آمد.
آقا میرزایی افزود: در این تفاهم نامه با توجه به وسعت ویژه بخش شاهیوند شهرستان چگنی مبلغ 200 میلیون ریال از این اعتباریه این بخش اختصاص یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716243
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.