به گزارش ایرنا، فریدون همتی دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر استان قزوین افزود: دولت همه توان خود را برای مقابله با اعتیاد و بازگشت افراد مبتلا به این بیماری به شرایط عادی و طبیعی زندگی به کار گرفته است که حمایت از مراکز درمان و نگهداری و اجرای دوره های بازپروری برای معتادان متجاهر و کارتن خواب در این راستا قرار دارد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از معضل ها و دغدغه های جدی کشور به شمار می رود و تاکنون هزینه های زیادی صرف مقابله با آن شده است.
وی با بیان اینکه همجواری با بزرگ ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان ناخواسته بخشی از جامعه ما را به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار کرده است،افزود: پیشگیری و آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان و نوجوانان در رابطه با اعتیاد یکی از فعالیت های مهم دولت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است.
استاندار قزوین ادامه داد: در زمینه مقابله با اعتیاد باید به شعار پیشگیری بهتر از درمان است،اعتقاد راسخ داشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه های وزارت کشور برای مقابله با مواد مخدر، گفت: در حال حاضر هر 6 ماه یک بار از سوی وزیر کشور گزارش جامعی در این خصوص به مقام معظم رهبری ارائه می شود و معظم له نیز با ذکاوت خاصی پیگیر این گزارش ها هستند و تاکید جدی در رابطه با برنامه های مربوط به این حوزه دارند.
همتی با بیان اینکه باید از همه امکانات دستگاه ها برای مقابله با اعتیاد بهره بگیریم،افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند نباید در این رابطه غفلتی صورت بگیرد و این بدین معنا است که با نگاه عادی و روزمره نمی توان برای مقابله با اعتیاد گام های جدی و اثربخش برداشت.
استاندار قزوین در ادامه خواستار برنامه ریزی برای اشتغال بهبود یافته و رها شدگان از بند اعتیاد شد و گفت: این موضوع باید از اولویت های اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد چرا که ایجاد اشتغال برای این افراد می تواند مانعی برای برگشت آنها به سمت اعتیاد باشد.
همتی همچنین اظهار کرد: رها شدگان از بند اعتیاد باید مورد احترام و تکریم جامعه قرار بگیرند و در برنامه های آموزشی و ترویجی برای رهاسازی سایر گرفتاران این معضل اجتماعی شرکت کنند.
استاندار قزوین در پایان گفت: باید از تجربه های موفق در سایر استان ها به منظور مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بهره بگیریم.
در استان قزوین 122 مرکز برای درمان و نگهداری معتادان در قالب فعالیت درمانی و نگهداری های میان و بلند مدت وجود دارد.
براساس آمار اعلام شده در سال جاری، 1.95 درصد از جمعیت استان قزوین دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.