محله محوری به معنای استفاده از ظرفیت ها و امکانات فکری و تجهیزاتی مردم یک محله از شهر با هدف حل معضلات و آسیب های اجتماعی است و برای کسب نتیجه بهتر در این زمینه می توان از توانمندی شوراهای شهر، شورایاوران و همچنین سازمان های مردم نهاد بهره گرفت.
به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های بهزیستی فارس در شیراز افزود: از طریق اجرای طرح محله محوری می توان همه آحاد جامعه را نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر حساس و در این زمینه فعال کرد.
وی بیان کرد: اگر چه تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در این زمینه کار بسیار پیچیده ای است اما بررسی ها نشان می دهد که برخی اقدام هایی که در این مورد صورت گرفته منتج به موفیت هایی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: توفیق بخش ها و مجموعه های دولتی در زمینه مبارزه با اعتیاد بسیار اندک بوده است و در بحث پیشگیری اقدام هایی که انجام شده از بازدارندگی کافی برخوردار نبوده، به همین دلیل نمی توانیم ادعا داشته باشیم در این 2 حوزه یعنی مبارزه و پیشگیری آنچنان که باید موفق عمل کرده ایم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم، حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در فارس و شیراز را زمینه ساز بروز برخی از مشکلات دانست و گفت: این گونه اتباع بیگانه شماری از فرصت های شغلی را تصاحب کرده اند و همین امر موجب وارد آمدن فشار بیشتر به طبقه جویای کار شده است.
بهرام پارسایی افزود: با توجه به مواجه فارس با این معضل ضروری است که اعتبارات استان برای ساماندهی این مشکل افزایش یابد.
وی ادامه داد: فارس با وجود نام آور بودن و ویژگی های خاص خود به همین میزان نیز با مشکلاتی مواجه است.
دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان داشت: به نظر می رسد برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی چاره ای جز حرکت به سمت پیشگیری نداریم.
مسعود رضایی افزود: حل معضلات اجتماعی از عهده دولت و مجموعه های دولتی به تنهایی خارج است و همه مجموعه ها و قوا باید دولت را یاری دهند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.