حیدر نعمتی روز شنبه در کارگروه تولید اقلام پزشکی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام پیش از این سابقه تولید ماسک نداشته است اما اکنون در این شرایط بسیاری از افراد اقدام به تولید ماسک کرده اند که باید استانداردهای لازم از نظر پارچه مناسب و همچنین بهداشت محیط و بسته بندی و توزیع آنها رعایت شود.

وی بر رعایت بهداشت در فضای کارگاه های تولیدی استان تاکید کرد و افزود: به خاطر سلامت مردم باید ماسک های مناسب و بهداشتی تولید شود.

وی همچنین از فنی و حرفه ای استان خواست با هماهنگی فرمانداران و مراکز بهداشت شهرستان اقدام لازم در زمینه تولید ماسک های بهداشتی صنعتی انجام دهند تا نیاز مردم به ماسک برطرف شود.

نعمتی همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز خواست هماهنگی لازم برای تهیه پارچه مناسب و لوازم مورد نیاز ماسک را انجام دهد و هرچه سریعتر کارگاه ها را برای افزایش تولید روزانه ماسک ها تجهیز کنند.

پارچه استاندارد برای تهیه ماسک خریداری می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: اکنون نارضایتی از عدم وجود ماسک در بازار همچنان وجود دارد که نیاز است خیاطان به صورت سازماندهی شده و با نظارت بهداشت پای کار بیایند و ماسک مورد نیاز بازار را تهیه کنند.

یاراله نصیری اظهار داشت: پیگیر تهیه پارچه ای که از استاندارد لازم برای تهیه ماسک برخوردار باشد هستیم و پس از تهیه آن با هماهنگی قبلی کارگاه های خیاطی اقدام به تولید ماسک می کنند.

وی افزود: اکنون ۴۰ تا ۵۰ هزار ماسک قابل شستشو روزانه در شهرستانهای استان تولید می شود.

۲ واحد تولید ماسک مجوز می گیرند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: فروش ماسک در داروخانه ها ممنوع است و معمولا فروش از طریق دلالان انجام می گیرد.

دکتر مهتاب شاهماری اظهار داشت:  هیچ کدام از کارگاه های تولیدی و خیاطی ها شرایط تولید ماسک پزشکی را نداشتند و تنها یک واحد در استان دارای مجوز است و دو واحد دیگر نیز به تازگی تایید شده اند.

وی تاکید کرد: حوزه دانشگاه علوم پزشکی با سلامت مردم سروکار دارد و نمی تواند به مردم دروغ بگوید به همین خاطر باید از پارچه هایی که از استاندارد لازم برخوردارند در تهیه ماسک استفاده شود.

وی تاکید کرد: پارچه های تترون، پنبه ای و نمدی آلرژی زا بوده و قابلیت تولید ماسک را ندارند بلکه پارچه مناسب استندباند ۷۰ گرم یا کتان است که مناسب تولید ماسک پزشکی است.

دکتر شاهماری خواستار نظارت و برخورد با واحدهایی که از لوازم غیر استاندارد در تهیه ماسک استفاده می کنند، شد.

در این نشست مصوب شد با هماهنگی با کارگاه های تولید البسه پزشکی و تجهیز چند کارگاه خیاطی دیگر لباس محافظ بیمارستانی و ماسک مورد نیاز استان تهیه و تولید شود.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در ۷۲ ساعت گذشته خوشبختانه هیچ مورد فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت نشده است.

به گفته دکتر محمد کریمیان، امروز تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایلام با ۶ مورد مثبت جدید به ۸۳ نفر رسید که از این تعداد ۴۰ بیمار بهبود یافته، ۳۷ نفر بستری و قرنطینه هستند و ۶ نفر نیز فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.