رضا فیروزه روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید ماسک های طبی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان و با رعایت الزامات بهداشتی انجام می شود.  

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم بر نحوه توزیع و قیمت های آن نظارت خواهد داشت.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا با همکاری واحدهای مختلف تولیدی، نیازهای مردم به مواد شوینده و بهداشتی هم برطرف شود.  

قرار است کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۲ هزار عدد از شنبه هفته آینده  در فاروج راه‌اندازی می‌شود که به گفته مسوولان این میزان تا سه هزار عدد هم قابل افزایش خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با نگرانی از شیوع بیماری ویروسی کرونا، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بسیاری از داروخانه ها و فروشگاه های استان کمیاب شده است.

استان خراسان شمالی که تا اواسط این هفته از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از روز دوشنبه با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.