فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مدیران فهیم واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی پای کار هستند، افزود: پیش از بحران اخیر،  تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در استان فقط دو مورد بود که با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و به کارگیری ظرفیت های موجود در بخش خصوصی در هفته گذشته به هشت واحد رسیده بود.

وی اضافه کرد : هم اکنون ۶ واحد دیگر نیز به این تعداد افزوده شده است که در مجموع ۱۴ واحد صنعتی برای تولید انواع ژل، محلول و مایع ضد عفونی کننده و شوینده و ماسک، فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: البته به غیر از این واحدها، حداقل پنج واحد صنعتی دیگر نیز در شرف اخذ مجوز  هستند که تا پایان سال به چرخه تولید اقلام بهداشتی در گیلان می پیوندند.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد افراد بستری مشکوک به کرونا و نیز مبتلایان به آن، مصرف این اقلام در مراکز درمانی رو به افزایش است و حفاظت از تیم خط مقدم درمان؛ پزشکان مجاهد، پرستاران و تمامی  کادر درمانی غیرتمند که هر لحظه در مواجهه و مبارزه با بیماری هستند در اولویت است.


 در صورت تامین مواد اولیه ظرفیت تولیدی رشد چشمگیری می یابد

دلق پوش  تامین مواد اولیه برای تولید اقلام بهداشتی را چالشی برای افزایش بیشتر تولیدات دانست و تصریح کرد: در صورت تامین مواد اولیه برای این واحدها، ظرفیت تولید به دو یا حتی سه برابر میزان کنونی قابل افزایش است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛  هم اکنون روزانه بیش از هفت هزار لیتر مواد شوینده ضد عفونی کننده فقط برای سطوح و معابر تولید و مصرف می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: هم اکنون۳۰ هزار ماسک توسط چهار واحد صنعتی و ۱۲ هزار لیتر انواع محلول، ژل و اسپری و نیز ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی نیز به صورت روزانه توسط ۱۰ واحد صنعتی دارای مجوز تولید می شود.
وی با اشاره به نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، وظیفه تولید اقلام مواد بهداشتی و پیشگیرانه بعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که پس از تولید به طور مستقیم در اختیار معاونت غذا و دارو و نمایندگان وزارت بهداشت گذاشته می شود تا در مورد نحوه توزیع و عرضه آن اقدام کنند.
گیلان از کانون های آلوده به ویروس کرونا در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.