فرهاد دلق پوش عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش ازشرایط بحرانی کنونی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در استان فقط دو مورد بود که با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و به کارگیری ظرفیت های موجود در بخش خصوصی به هشت واحد رسید و هم اکنون پنج واحد دیگر نیزبه این واحدها افزوده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این واحدهای صنعتی روزانه سه هزار ماسک و دیگری دو هزار و ۵۰۰ اسپری ضد عفونی کننده تولید می کند.

 وی اضافه کرد: همچنین سه واحد دیگر مواد ضدعفونی کننده همچون روزانه حدود هفت هزار لیتر مواد شوینده سفید کننده برای سطوح و معابر تولید می کنند.

دلق پوش خاطرنشان کرد: در صورت تامین مواد اولیه برای این واحدها ، ظرفیت تولید به دو یا سه برابر میزان کنونی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: قبل از اضافه شدن این پنج واحد،  هشت هزار لیتر انواع ژل، محلول و مایع ضد عفونی کننده و شوینده به صورت روزانه در این واحدهای صنعتی تولید می شد که در صورت استمرار تهیه مواد اولیه می تواند این ظرفیت را به بیش از ۳۰ هزار لیتر برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  ادامه داد : هم اکنون ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی نیز به صورت روزانه تولید می شود.

وی یادآور شد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مستقر هستند تا بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کنند.

دلق پوش  اظهار کرد: این تولیدات به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده می شود تا آنها خود تصمیمات لازم را برای توزیع در میان کادر درمانی و یا داروخانه ها اتخاذ کنند.

گیلان از کانون های  آلوده به ویروس کرونا در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.