قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: مصوبه‌های نهایی در این ستاد که مورد تایید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، خدماتی، امنیتی، قضایی و نظامی قرار می‌گیرد ملاک اصلی برای حل موضوع کرونا در استان است که در این میان برخی کانال‌های مجازی با تحریف برخی مباحث فضای جامعه را ناآرام می‌کنند.

وی افزود: در ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌ها کارشناسی شده و بر اساس شرایط جامعه و با اتخاذ همه جوانب اخذ می‌شود و قبل از تصویب هر مصوبه نظرات کارشناسی مربوط به آن تصمیم مورد شور و مشورت اعضای ستاد قرار می‌گیرد و سپس برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود و رسانه‌ها باید مطالب خود را به استناد مصوبه‌های این ستاد منتشر کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: در این برهه حساس زمانی که دشمنان و رسانه‌های بیگانه و معاند در صدد ایجاد فضایی ملتهب، ناآرام و مشوش برای مردم هستند نباید رسانه‌های داخلی ناآگاهانه و حتی در پاره‌ای مواقع آگاهانه هم‌سو با اهداف از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده رسانه‌های غربی و دشمنان نظام گام بردارند.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: بلکه باید این رسانه‌ها با کسب اطلاعات و آگاهی‌های دقیق از افراد صاحبنظر، کارشناسان و مسوولان استان اخبار خود را برای مخاطبان نشر دهند و مردم را به همدلی و آرامش و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه سوق دهند و از انتشار اخبار جهت‌دار، سوگیرانه و تحریفی خودداری کنند.

وی افزود: ایلام از استان‌هایی است که هم‌افزایی، هماهنگی و همراهی خوبی بین همه مسوولان و دستگاه‌های مختلف اعم از اجرایی، خدماتی، امنیتی، قضایی و نظامی و روحانیت وجود دارد و تصمیم‌گیری های نهایی ستاد با نظر موافق و همراهی بین این دستگاه‌ها و هم‌سو با ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور انجام می‌گیرد و این وفاق در پیشبرد اجرای دستورات ستاد در استان موثر است.

قدردانی استاندار ایلام از همکاری مردم با پویش‌های همگانی در موضوع کرونا

استاندار ایلام با قدردانی از همکاری مردم به ویژه سران ایلات و طوایف مختلف برای مشارکت خودجوش در پویش‌های نه به حضور در قبرستان، نه به حضور در اجتماعات و اماکن عمومی، نه به برگزاری مراسم‌های جشن و عزا  و پویش در خانه می‌مانیم، تاکید کرد: ریشه‌کنی و کنترل ویروس کرونا تنها با مشارکت همگانی مردم و اجتناب از خروج از منزل امکان‌پذیر است.

سلیمانی‌دشتکی از مردم خواست: تا زمان مهار کامل بیماری کرونا در استان ایلام از منازل خود خارج نشوند و همچنین باتوجه به فرارسیدن سال نو از دعوت مهمان و بستگان خود ساکن در استان‌های دیگر برای سفر نوروزی به استان ایلام خودداری کنند و خود آنها نیز از خروج غیرضروری از منزل بپرهیزند و سفرهای دورن و برون استانی را به زمان دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: خودروهای ورودی به استان ایلام در ایام نوروز پایش و رصد می‌شوند و سرنشینان مشکوک به بیماری ۱۴ روز در قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود بنابراین بهتر است مردم از سفر نوروزی به استان ایلام اجتناب ورزند و در همان استان مبدا خود تا پایان فروکش کردن موج کرونا بمانند.

لزوم خروج کامیون‌های مستقر در مرز مهران طی ۲۴ ساعت آینده/مدیران تا حد امکان به کارکنان مرخصی و دورکاری بدهند

استاندار ایلام همچنین از گمرک استان ایلام خواست: با توجه به بسته بودن مرز مهران کامیون‌های مستقر در مرز مهران را ظرف مدت ۲۴ ساعت از این مرز خارج کند و تا زمان بازگشایی کامل مرز اجازه تردد و توقف کامیون‌ها در پایانه مرزی مهران را صادر نکند.

سلیمانی‌دشتکی تمام دستگاه‌ها و نهادها را ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر واحدهای تولیدی خواست: تمام تولیدات شامل پدالکلی، ماسک، الکل، آب ژاول، مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی را زیر نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و نزدیک به استانداردهای آنها تولید کنند تا سلامت مصرف کنندگان به خطر نیفتد.

وی توضیح داد: بعضا دیده می‌شود برخی تولیدی‌ها و یا خیاطی‌ها خودسرانه اقدام به تولید ماسک‌های نامرغوب پارچه‌ای می‌کنند که از نظر بهداشتی هیچ‌گونه کارایی برای سلامت مردم ندارند در حالیکه باید مواد بهداشتی و پیشگیرانه به استانداردهای وزارت بهداشت نزدیک باشد و همچنین اقلام تولیدی باید برای توزیع در استان به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود.

استاندار ایلام گفت: تمام دستگاه‌های مختلف استان که دارای نیرو و تجهیزات بهداشتی هستند باید در راستای مهار بیماری کرونا و مداوای بیماران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت‌های درمانی سایر دستگاه‌ها و نهادها در صورت نیاز استفاده کند.

سلیمانی‌دشتکی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست: تا حد امکان به کارکنان خود مرخصی و دورکاری بدهند و نسبت به مرخصی نیروهای خود سخت‌گیری نکنند و این افراد کارهای اداری را در خانه انجام دهند و همچنین دستگاه‌هایی که با مردم در ارتباط هستند بین خود و مراجعان فاصله بهداشتی ایجاد کنند.

صنوف و اماکن غیرضروری باید تعطیل شوند

استاندار ایلام افزود: همه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز فرهنگی و سرگرمی، سالن‌های غذاخوری، ساندویچی و کبابی‌ها، باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی، صنوف دارای مشتری غیرضروری و آموزشگاه‌ها باید به طور کامل تعطیل باشند و تعطیلی یا فعالیت مجتمع‌های‌های تجاری و پاساژها بنا به صلاح‌دید روسای اتحادیه‌ها باشد که در صورت تداوم فعالیت این اماکن، باید دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی توسط مغازه‌داران به طور جدی رعایت شود.

سلیمانی‌دشتکی از معاون هماهنگی امور اقتصادی خواست: با توجه به تعطیلی و رکود بازار به جهت بررسی چگونگی توزیع بسته‌های حمایتی دولت و شناسایی جامعه هدف این بسته‌ها، تعیین تکلیف اقساط وام‌های بانکی و پرداخت مالیات صنوف مختلف جلسه‌ای را با دستگاه‌های مرتبط با این موضوعات برگزار کرده و نتیجه خروجی آن جلسه را گزارش دهد.

وی همچنین از شهرداری ایلام خواست نسبت به جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان و دوره‌گردها، مسدود کردن پارک‌ها و فضاهای سبز، شهرهای بازی، انسداد پیاده‌راه طالقانی و بازار مرکزی شهر اقدام کند و با توجه به حضور بیشتر مردم در منازل و افزایش میزان پسماندهای خانگی نسبت به جمع‌آوری آنها سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

به دستور استاندار ایلام باید شرکت‌های برق، آب، گاز و توزیع نفت نسبت به تامین آب، برق، گاز و گازوییل مورد نیاز نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی اقدام کنند تا مشکل این اماکن از لحاظ زیرساختی مرتفع شود.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایلام روز گذشته جمعه ۲۳ اسفندماه با هشت مورد مثبت جدید به ۷۷ نفر رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، از این تعداد ۴۰ بیمار بهبود یافته، ۳۱ نفر بستری و قرنطینه و ۶ نفر نیز فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.