به گزارش ایرنا، نمایندگان دولت تدبیر و امید در شهرستان جیرفت بر اساس ضرورت روز، نشست‌های مداوم در زمینه مقابله با ویروس کرونا برگزار می‌کنند تا بتوانند همچنان این دیار را به عنوان منطقه سفید نگه دارند.

تدبیر دولت مردان در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با همراهی و همدلی مسوولان شهرستانی، منطقه‌ای عاری از ویروس کرونا را تا این لحظه رقم زده لذا امیدواریم با برنامه‌ریزی و عزم راسخ آنها، این وضعیت سفید تا رخت بستن ویروس کووید۱۹ ادامه داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اعلام موارد مثبت کرونا پنهان‌کاری نمی‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ضعف اطلاع رسانی در خصوص کرونا گفت: این دانشگاه در اعلام موارد مثبت ویروس کرونا پنهان کاری نداشته و در صورت مثبت شدن آزمایش افراد، بلافاصله موضوع را به عموم مردم اطلاع رسانی می‌کند.

دکتر اصغر مکارم در نشست ستاد مبارزه با کرونا افزود: هیچکدام از مسوولان حوزه این دانشگاه در اعلام موارد مثبت بیماری پنهان کاری نداشته و نخواهند داشت، چون مخفی کاری و پنهان کاری هیچگونه نفعی برای مردم و حوزه سلامت ندارد.

وی از تشکیل کارگروه اطلاع رسانی فضای مجازی در این دانشگاه خبر داد و افزود: مردم اطلاعات موثق در مورد مبتلایان به ویروس کرونا را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند چرا که این شایعات در جامعه ایجاد التهاب می‌کند و این مساله برای شرایط فعلی جامعه خوب نیست.

وی بیان داشت: معضل نظام سلامت، اظهارنظرهای غیرتخصصی بوده لذا این مساله بحران آفرین است از این رو مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع رسمی مراجعه کنند.

 مکارم به وضعیت کرونا در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه علوم پزشکی تا کنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وجود ندارد.

وی افزود: تا این لحظه آخرین آمار بیماران مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه ۳۰ نفر بوده که منتظر جواب آزمایش‌های این بیماران هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت معیار سفید بودن منطقه جنوب کرمان را نتایج آزمایش‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: نمی‌توان بدون مستنداتی همچون مثبت شدن آزمایش، این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: اطلاع رسانی از طریق بلندگو در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان، تب سنجی در ورودی شهرها، ایجاد بخش‌های مراقبت ویژه از جمله اقدامات پیشگیرانه دانشگاه در راستای مقابله با کروناست.

وی افزود: اطلاع رسانی لازم برای جلوگیری از حضور مردم در اجتماعات انجام شده از این رو مردم به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت توجه کنند.

وی بیان کرد: مردم می توانند پاسخ سوالات خود را در زمینه ویروس کرونا از طریق سامانه های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ دریافت کنند.

با شایعه پراکنان فضای مجازی برخورد می‌شود

رییس شورای تامین جیرفت از برخورد سخت و قاطع با شایعه پراکنان فضای مجازی خبر داد و گفت: هرگونه اظهار نظری که منجر به تشویش اذهان عمومی مردم شود توسط پلیس فتا پیگیری می‌شود.

ابوذر عطاپور وزیری با بیان اینکه مردم اطلاعات موثق در زمینه بیماری کرونا را از طریق کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دریافت کنند، اظهار داشت: بعضی افراد با ایجاد شایعات موجب التهاب‌هایی در جامعه می‌شوند که این مساله در شرایط فعلی جامعه سَم است.

وی به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: نه تنها استان کرمان بلکه همه کشور و کشورهای خارجی درگیر مساله کرونا هستند لذا در این شرایط ضمن اطلاع رسانی به مردم باید حسایت ایجاد کرد تا از شیوع و انتشار ویروس جلوگیری کرد.

فرماندار جیرفت از شلوغی بازار این شهر انتقاد کرد و گفت: اقدامات آگاه‌سازی انجام شده و تصمیمات تخصصی برای تعطیل یا باز بودن بازار توسط کمیته تخصصی بازار اتخاذ و بر اساس تصمیم کارشناسی توسط این کمیته نتیجه نهایی اطلاع رسانی می‌شود.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی بازار و فضای مجازی در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از شایعات فضای مجازی تشکیل می‌شوند.

عطاپور وزیری ادامه داد: در این کارگروه‌ها افراد متخصص مسائل را از دیدگاه تخصصی و کارشناسی بررسی و بهترین راه حل را ارائه و این راه حل‌ها در تصمیمات کلان شهرستان اتخاذ می شود تا تصمیمی که به نفع مردم است، اتخاذ شود.

وی از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و شهرداری قدردانی کرد و گفت: مردم از حضور در اجتماعات خودداری و به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزرات بهداشت توجه کنند.

بازارهای جنوب کرمان طبقه‌بندی می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت: در راستای پیشگیری از ابتلاء مردم به ویروس کرونا، بازارهای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان طبقه‌بندی می‌شود.

مسلم مروجی فرد افزود: بر اساس نیاز مردم و ‌منطقه جنوب کرمان اصناف طبقه بندی و شیفت‌بندی می‌شوند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی از تشکیل کارگروه بازار خبر داد و گفت: نخستین نشست این کارگروه طی هفنه جاری در زمینه تعطیلی بازار برگزار می‌شود تا تصمیمی که به نفع مردم است اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه هیچ محتکری در جنوب کرمان در زمینه اقلام بهداشتی تا کنون وجود نداشته است، افزود: نظارت بر بازار با شدت بیشتری در زمینه مواد ضدعفونی کننده، ماسک و اقلام بهداشتی انجام می‌ شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: با رایزنی با واحدهای صنعتی مقرر شد از ظرفیت ۲ واحد صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی استفاده شود.رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: با رایزنی با واحدهای صنعتی مقرر شد از ظرفیت ۲ واحد صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی استفاده شود.

وی همچنین از آمادگی صنف خیاط‌ها برای تولید ماسک خبر داد.

شهرداری جیرفت آماده همکاری شبانه روزی با دانشگاه علوم پزشکی

شهردار جیرفت از آمادگی کامل مجموعه شهرداری برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: شهرداری به صورت شبانه‌روزی آماده همکاری با مجموعه سلامت است.

نعمت‌الله حسین‌زاده افزود: شهرداری جیرفت با تمام قوا در حال ضدعفونی معابر پرتردد شهر و مکان٬های عمومی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان برنامه‌ای برای استقبال از مسافران نوروزی ندارد، اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این شهرستان برای سال ۹۹ ستاد نوروزی و برنامه استقبال از مسافران نخواهد داشت.

وی از خرید یک دستگاه تب‌سنج در شهرداری جیرفت خبر داد و گفت: تمامی کارکنان شهرداری جیرفت توسط این دستگاه تست می‌شوند تا در صورت بروز مورد مشکوک به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

شهردار جیرفت بیان داشت: با عرض پوزش، از همه هم استانی‌ها و هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم از سفر به شهر جیرفت و جنوب استان کرمان خودداری کنند چراکه با توجه به مشکل موجود هیچ‌گونه خدمات نوروزی در این منطقه ارائه نمی‌شود.

تعطیلی ۳۰ درصد بازار جیرفت

رییس اتاق اصناف جیرفت هم از تعطیلی بعضی از صنوف این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ درصد بازار جیرفت تعطیل است.

علی میرکهنوج ضمن حمایت از پویش مردمی در خانه بمانیم، افزود: باید موضوع شیوع ویروس کرونا را خیلی جدی بگیریم و تاکید می‌شود که بهترین مکان بهداشتی و امنُ خانه است لذا توصیه می‌شود "در خانه بمانیم" تا شاهد شکست کرونا در شهر و کشورمان باشیم.

وی از موکول شدن تمامی امور مربوط به صدور و تمدید پروانه‌های کسب به بعد از سال و عادی شدن شرایط حاکم در کشور خبرداد و اظهار داشت: متصدیان  واحدهای صنفی ضمن رعایت حال مردم از رفت و آمد به اتحادیه‌های صنفی خودداری کنند.

استفاده از ظرفیت خیران برای ضدعفونی مناطق شلوغ

رییس شورای شهر جیرفت نیز در این نشست گفت: باید از ظرفیت خیران در راستای ضدعفونی معابر شلوغ استفاده کرد.

حسین مشایخی فضای مجازی را فرصتی برای آگاه‌سازی مردم در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: علاوه بر تست رانندگان و سرنشینان خودروها باید تدبیری اتخاذ شود تا کامیون‌ها و خودروهای مشکوک نیز ضدعفونی شوند.

جنوب کرمان در مرحله قبل از وقوع حادثه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در مرحله قبل از وقوع حادثه هستند ولی باید بدانیم که این منطقه مستعد کروناست از این رو مردم باید به نکات بهداشتی توجه کنند.

علی‌اصغر خیرخواه افزود: تمهیدات لازم برای مرحله وقوع و پس از وقوع حادثه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده است.

کمبود مواد ضدعفونی کننده بزرگترین مشکل راهداری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا در بخش حمل و نقل با مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه هستیم.

مجتبی محمودی افزود:  یک تیم در ورودی پایانه‌ها خودروهای حمل و نقل را ضدعفونی می‌کند که نیازمند مواد ضدعفونی است.

وی افزود: در راستای کاهش خدمات حضوری، صدور حواله برای رانندگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و کارت‌های هوشمند آنها برای چهار ماه دیگر تمدید شد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.