یارالله نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده و تولید ماسک در استان ایلام اظهار داشت: در این راستا برای افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دیگر لوازم مورد نیاز بهداشتی در استان اقدام‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید ماسک در ایلام به میزان شش هزار عدد در روز است که با افزایش تعداد هفت واحد تولیدی دیگر ظرفیت تولید به ۱۵ هزار عدد در روز تا پایان هفته جاری می رسد.

نصیری از تولید روزانه چهار هزار لیتر الکل تولید در استان خبر داد و یادآور شد: کارخانه الکل سازی شهر بدره با تمام ظرفیت خود در حال تولید الکل بوده و اولویت توزیع ما با هماهنگی نهادهای ذی ربط ، بیمارستان ها و مراکز درمانی بهداشتی استان،داروخانه ها و سپس ادارات و مراکز جمعیتی است.

وی از گشت های بازرسی و نظارت بر داروخانه ها و مراکز بهداشتی بصورت مدون خبر داد و یادآور شد: با متخلفین احتمالی که از فروش کالا امتناع نمایند و یا تخلفاتی چون گرانفروشی،کم فروشی ، احتکار و... داشته باشند بدون اغماض برخورد قانونی اعمال می گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ادامه داد: در این راستا همکاری همگانی سبب شکست بیماری کرونا می‌شود که باید این موارد همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدام‌های اساسی در راستای رعایت اصول نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویرس کرونا به تمام اصناف استان ابلاغ شده است، از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع داده تا در اسرع وقت پیگیری گردد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

در حال حاضر آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام ۱۶ نفر، تعداد فوتی ها سه نفر و تعداد بهبودیافتگان هشت نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.