روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان ' اصفهان دومین استان مطرح حوزه رایانه‌ای کشور' به نقل از مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان از عزم راسخ مسئولان ارشد استان اصفهان برای تحقق دولت الکترونیک سخن گفت و نوشت: مرکز آی‌ ایکس محل تبادل اطلاعات و پیش‌نیاز دولت الکترونیک است.
سید حسن علوی با اشاره به اهمیت بالای فرهنگ‌سازی و توسعه بهره‌وری از دولت الکترونیک گفت: مسئولان ارشد استان اصفهان برای تحقق دولت الکترونیک دارای عزم راسخ هستند.
این روزنامه همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، از راه‌اندازی نخستین آی ایکس استانی کشور در اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر 11 دستگاه کشوری مرکز تبادل الکترونیک هستند.
جعفر مطلب زاده بابیان اینکه مسئولان ارشد استان به تحقق دولت الکترونیک نگاه ایده‌آلی دارند و در این زمینه به جد مطالبه گر اجرایی شدن کامل آن هستند، ادامه داد: در حال حاضر هنوز دولت الکترونیک کامل محقق نشده ولی به سمت آن در حال حرکت هستیم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'راه اندازی مرکز مطالعات شیرین سازی آب در اصفهان' نوشت:بررسی پروژه کلان دانشگاه اصفهان در شیرین سازی آب توسط تیم تحقیقاتی متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان با همکاری بین المللی با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در دانشگاه اصفهان بررسی شد.
این روزنامه می افزاید: پیشنهاد طرح کلان ملی راه اندازی مرکز مطالعات شیرین سازی آب بر پایه انرژی های تجدیدپذیر در اصفهان توسط جمعی از اعضای هیات علمی جوان دانشگاه اصفهان از دانشکده های علوم، مهندسی و علوم و فناوری های نو آماده و برای آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) ارسال شد.
این طرح که با نظر مثبت جایکا روبرو شده است با ظرفیت شیرین سازی روزانه هزار تن می تواند شروع دستیابی کشور به راهکاری بنیادین برای مواجهه با بحران آب باشد؛ جایکا هم اکنون مشغول رایزنی برای یافتن شرکت قابل اعتماد ژاپنی برای اجرای این طرح بزرگ است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان '205 مدرسه استان کتابخانه ندارند' به نقل از رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نوشت: تا پایان سال تحصیلی 95-96، در مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه استان، هزار و 113 مدرسه مجهز به کتابخانه مدرسه ای، هستند، و 101 مدرسه فاقد کتابخانه هستند.
مرتضی شکری با اشاره به اینکه در مقطع اول و دوم متوسطه پسرانه استان، نیز هزار و 79 مدرسه مجهز به کتابخانه مدرسه ای مجهز هستند، افزود:104 مدرسه پسرانه در این مقطع نیز کتابخانه مدرسه ای ندارند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'نگهداری شش هزار میلیارد تومان طلا در خانه های اصفهان' به نقل از رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان نوشت:برآورد شده که نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان طلا و جواهرات فقط در خانه‌های شهر اصفهان نگه‌داری می‌شود، در یک سرقت از یک خانه تنها 2 میلیارد تومان طلا و پول به سرقت رفته است.
سرهنگ ستار خسروی اظهار کرد: کسی نیست که سرقت را نشناسد و سرقت تنها جرم مالی است که در قرآن برای آن مجازات سختی در نظر گرفته شده است، در جوامع گذشته برای سارقان مجازات مرگ را در نظر می‌گرفتند و در چین دزدان را قطعه‌قطعه می‌کردند.
وی با بیان اینکه امروزه 32.5 درصد جرائم را سرقت تشکیل می‌دهد و بعد از جرائم مواد مخدر دومین گروه زندانیان سارقان هستند، گفت: سرقت جرمی است که با جرائم دیگر گره خورده است، سرقت با اعتیاد رابطه مستقیم دارند و 73 درصد معتادان برای تأمین مواد مخدر خود سرقت می‌کنند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'رمزگشایی از علت فوت دانشجوی اصفهانی' به نقل از سرپرست تیم اعزامی وزارت بهداشت برای بررسی فوت دانشجوی علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی گزارش کامل فوت دانشجوی اصفهانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را تهیه و به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارائه کردیم تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
عباس عطوف اظهار کرد: در بازدیدی که از خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد داشتیم ضمن برگزاری جلساتی با مسئولین و مدیران، محل وقوع حادثه را بازدید کرده و با دانشجویان هم اتاقی‌ دانشجوی متوفی صحبت کردیم و از تأسیسات خوابگاه نیز بازدید کردیم.
وی با اشاره به اینکه تأسیسات بعد از حادثه گازگرفتگی خاموش شده بود، گفت: در بازدیدی که داشتیم تأسیسات را مجدداً روشن کردیم و مشخص شد که نشت گاز وجود داشته که این نشت گاز در طبقه سوم و چهارم خوابگاه بیشتر احساس می‌شد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'مجتمع‌های تجاری با پلیس ارتباط داشته باشند' به نقل از رئیس پلیس اطلاعات وامنیت استان اصفهان نوشت: موضوع ساماندهی مجتمع‌های تجاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و یک بانک اطلاعاتی را با کمک کسبه ایجاد کرده ایم که مجتمع‌های تجاری باید ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با پلیس داشته باشند.
سرهنگ اکبر عاصمی اظهارداشت: هر سال جلسه‌ای را با عنوان پلیس امنیت و اصناف در خدمت اصناف هستیم، البته این جلسه نمادین است اما آن چیزی که برکات این نشست است ارتباطات صمیمی ای است که با کسبه و اصناف در طول سال داریم.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان ۵ درصد سالمندان اصفهان آلزایمر دارند' به نقل از یک متخصص اعصاب و روان نوشت: از جمعیت ۱۰.۶ درصدی سالمندان استان اصفهان ۵ تا ۸ درصد آنها مبتلا به آلزایمر هستند.
دکتر فریبا فغانی افزود: تحصیلات پایین، درگیر نبودن با فعالیت های اجتماعی، طومارها و آسیب های فاکتورهای خطر در ابتلا به آلزایمر هستند.
گ 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.