روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'مترو به آزادی رسید' به نقل از شهردار اصفهان نوشت: قطار شهری اصفهان با انجام تست های راه اندازی به منظور بهره برداری از ادامه خط یک، با تلاش شبانه روزی و جهادی مدیریت شهری و قطار شهری اصفهان، بزودی در ایستگاه آزادی اصفهان مسافر گیری می کند.
مهدی جمالی نژاد افزود: با راه اندازی فازهای اول و دوم قطار شهری اصفهان در سال گذشته و نیاز اساسی مردم به مترو به عنوان یک حمل و نقل پاک، مدیریت شهری اصفهان طی دو سال گذشته، تلاش های شبانه روزی را به منظور تکمیل فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان داشته است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نوشت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان پس از نجف آباد، دارای یک برنامه استراتژیک 20 ساله مدون در همه حوزه هاست.
سید مهدی امیری افزود: دانشگاهی که می خواهد به عنوان دانشگاه مطرح و شاخص در سطح کشور و حوزه بین الملل مطرح باشد، هرگز نمی تواند بدون برنامه و زیرساخت های لازم به این هدف برسد.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان 'اصفهان در معرض خطر زلزله خاموش است' به نقل از مدیر طرح های ساماندهی، حفاظت و بهره برداری رودخانه زاینده رود نوشت: با توقف روند تخلیه بیش از ظرفیت اکولوژیک آبخوان ها در اصفهان، خطر فاجعه بار فرونشست زمین وجود دارد.
اسفندیار امینی افزود: جریان دائمی آب در رودخانه زاینده رود سبب تعادل بخشی آبخوان ها می شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان نوشت: خروجی آب سد زاینده رود برای کشت محصولات کشاورزان غرب استان اصفهان به مدت 20 روز از اول تیرماه افزایش می یابد.
مسعود میر محمد صادقی افزود: این برنامه بر اساس تصمیم شورای عالی آب با حضور نمایندگان کشاورزان، استانداران و ریاست وزیر نیرو هر سال ابلاغ و بر اساس آن، آب برای کشاورزان شرق و غرب تامین می شود.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نوشت: اگر مشترکین بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی، اداری و... در مدیریت مصرف انرژی با شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در طول تابستان سال جاری همکاری کرده و 10 درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کنند ما می توانیم تابستان سالجاری را بدون خاموشی سپری کنیم.
محمدمهدی عسگری افزود: امسال گرمای هوا زودرس بود و در خردادماه در کشور و استان اصفهان اتفاق افتاد و البته پیش بینی می شود پاییز زودرسی هم در راه باشد ولی ما برای اولین بار در کشور، امسال در خرداد شاهد رشد 10 درصدی مصرف انرژی در کشور و اصفهان بودیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: آفت زنجره مو در باغات دو شهرستان استان اصفهان طغیان کرده است.
حسنعلی رحیمی افزود: مبارزه با این آفت به دلیل طغیان آن در300 هکتار از باغات تیران و کرون و 150 هکتار از باغات لنجان آغاز شده است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان اینکه '7 درصد از زندانیان اصفهان اتباع خارجی هستند' به نقل از دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نوشت: 11 شعبه اجرایی، 43 شعبه بازپرسی، 16 معاونت دادستانی و در مجموع 103 شعبه در مجموعه دادستانی فعال هستند و این شعبات با کمبود شدید نیرو اعم از قضایی و اداری مواجه بودند که با رایزنی های رئیس کل دادگستری، این مشکل اندکی رفع شده، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'واردات، معضل بزرگ صنعت قطعه سازی اصفهان' به نقل از رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان نوشت: در شرایط کنونی که در بازار ثبات وجود دارد ، می توانیم برای شش ماه آینده برنامه ریزی داشته باشیم.
ابراهیم احمدی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید سپاسگزاریم که حداقل ثبات را در کشور به وجود آورد، افزود: در سالهای گذشته در عرض یک روز قیمت ها افزایش می یافت و نمی توانستیم آلومینیوم فردا چه قیمتی خواهد داشت.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی به نقل از نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: استان های دیگر در پروژه بهشت آباد فعالتر از اصفهان هستند.
حمیدرضا فولادگر با ابراز گلایه مندی از روند پیشرفت پروژه تونل بهشت آباد افزود: این پروژه در اصل برای انتقال آب به استان اصفهان پیش بینی شده بود، اما در حال حاضر استان های دیگر در این زمینه فعالتر هستند.
وی گفت: استانهای یزد و کرمان هر یک با استفاده از طرح های فاینانس و قراردادهای سرمایه گذاری گام های بهتری برای انتقال آب برداشته اند.
گ 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.