روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'معضل مدارس استیجاری' به نقل از مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نوشت: این مشکل مختص به مدارس اصفهان نمی شود و در دیگر استان ها نیز وجود دارد.
این روزنامه به نقل از محمد حسن قائدی ها نوشت: سازمان اوقاف برای دریافت اجاره بهای معوقه خود اقدام کرده است و به شدت به دنبال دریافت حکم تخلیه تعدادی از مدارس است .
وی با بیان اینکه در این خصوص سه مدرسه به دلیل حکم قضایی در استان تخلیه شده است افزود: این خلاء را با جابجایی دانش آموزان به مدارس دیگر یا دو نوبته کردن جبران کردیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل ازمدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با عنوان 'صدور حکم تعطیلی درمانگاه دندانپزشکی در اصفهان' نوشت: با اعلام گزارش معاونت غذا و دارو دانشگاه اعلوم پزشکی استان در مورد فعالیت یک درمانگاه دندانپزشکی بدون حضور مسئول فنی، پرونده این درمانگاه متخلف به شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد .
غلامرضا صالحی افزود: با احراز تخلف، حکم بر تعطیلی این درمانگاه تا معرفی مسئول فنی واجد صلاحیت صادر شد.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'گز و شیرینی اصفهان به عمان می رود' به نقل از رئیس اتحادیه گزو شیرینی استان اصفهان نوشت: کاهش تقاضای مصرفی مردم موجب شده تا احتمال افزایش قیمت شیرینی و مشتقات آن در هفته های آتی کمرنگ باشد.
حسن شریفی در رابطه با وضعیت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان افزود: قدرت خرید مردم طی سال ها به قدری پایین آمده که کمتر به سراغ خرید شیرینی و فرآورده های آن می آیند و همین عدم توان خرید موجب شده تا در سال جاری نیز افزایش قیمتی در زولبیا و بامیه اعمال نشود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: باید نسبت به تثبیت اشتغال موجود و جلوگیری از مهاجرت در شرق اصفهان اقدام شود.
رسول زرگرپور به طرح ارتقای بهره وری آب در شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: در طرح 9 ماده ای احیای حوضه زاینده رود به تعیین الگوی کشت اشاره شده است وبراساس مصوبه شورایعالی آب، مجری طرح ارتقای بهره وری آب در شرق اصفهان از دی ماه سال گذشته مطالعات فاز نخست طرح را آغاز کرده است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'توصیه های اعضای فعلی شورای شهر به پارلمان آینده اصفهان' نوشت: اعضای شورای چهارم برای کمک به شورای شهر آینده اعلام آمادگی کردند.
این روزنامه در ادامه می افزاید: کمتر از دو ماه دیگر به آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان باقی مانده و اعضای دوره چهارم نیز روزهای آخر فعالیت خود را پشت سر می گذارند ، ترکیب شورای شهر اصفهان در دوره پنجم، تغییر جدی خواهد داشت و فقط دو نفر از اعضای فعلی شورا، در شورای آینده نیز حضور دارند .
این اتفاق سبب شده تا اعضای فعلی شورای شهر، از مدت ها پیش اعلام کنند که برای کمک به دوره شورای شهر اصفهان آمادگی دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: بیش از یکصد هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.
احمد صفی افزود: طی سال های خشکسالی، علیرغم کاهش شدید منابع آبی، خسارات خشکسالی روند کاهشی داشته است که این امر نشان دهنده اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی است.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از رشد 4.25 درصدی آمار ازدواج در دو ماهه ابتدایی سال 96 در استان اصفهان خبر داد و نوشت: از ابتدای سال 96 تاکنون 6 هزار و 279 مورد ازدواج ثبت شده است.
حسین غفرانی کجانی افزود: این آمار در حالی است که در بازه زمانی دو ماهه اول سال گذشته تعداد 6 هزار و 23 ازدواج ثبت شده بود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان نوشت: تثبیت بیابان و بیابان زدایی در استان اصفهان سبب حفظ و پایداری 38 هزار هکتار زمین های کشاورزی و ایجاد مراکز صنعتی شده است.
حسین علی نریمانی افزود: میزان خسارتی که از بیابان به زیر ساخت های کشاورزی، صنعتی و عمرانی در استان اصفهان وارد می شود سالانه 390 میلیارد ریال است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'نبض بازار ارز در دست دلالان 'به نقل از سید ناصر موسوی لارگانی ، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: نوسانات نرخ ارز از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر تولید بوده و در سال های گذشته مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.