روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی به نقل از مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان نوشت: پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی شروع شد.
وحید مهدویان افزود: سیستم شهرسازی الکترونیک مبتنی بر 35 زیر سیستم است که در حال حاضر در تمام مناطق 15 گانه عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه تحت عنوان جمع سپاری یا مردم سپاری ادامه خواهد یافت گفت: در این فاز قصد بر این است که افراد متقاضی تمامی درخواست ها و استعلامات و... مربوط به دستگاههای خدماتی را خودشان بدون مراجعه حضوری در خانه انجام دهند.
مهدویان افزود: در این پروژه بیش از 80 درصد فعالیت های شهرسازی در اختیار شهروندان قرار می گیرد و فقط مباحث حاکمیتی و نظارتی در اختیار شهرداری خواهد بود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نوشت:بیش از شش هزار و 400 دانش آموخته دانشگاهی به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشتغال دارند.
محمد جواد امیدی افزود: هم اکنون بیش از 480 واحد فناوری در حوزه های مختلف در این شهرک مستقر و فعال هستند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نوشت:موسسه کاسپین در اصفهان هیچ مشکلی ندارد.
سید رضا عقدایی افزود: با صحبت های معاون بانک مرکزی؛ جو نا آرام و تشویش اذهان عمومی که بر اثر شایعات مربوط به ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری و برخی بانک های خصوصی بوجود آمده بود تا کنون آرام شده است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از مدیر ابر پروژه استقلال نوشت: عملیات اجرایی ابر پروژه استقلال در مراحل پایانی قرار دارد و هفته آینده به بهره برداری رسمی می رسد.
بابک حقیقی افزود: میدان استقلال یکی از تقاطع های بزرگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان و یکی از ابر پروژه های عمرانی شهر اصفهان محسوب می شود که عملیات اجرایی آن از سال 94 آغاز شد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مسئول واحد مهندسی کیفیت و بهره وری نوشت: پروژه استقرار سیستم مدیریت انرژی بر مبنای آخرین نسخه استاندارد بین المللی iso50001 ( سیستم مدیریت انرژی) در منطقه اصفهان آغاز به کار کرد.
علی ترابیان افزود: طی یک سال گذشته این استاندارد به صورت آزمایشی در منطقه تهران استقرار پیدا کرد و طبق سیاست های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ، قرار است طی سال جاری در تمامی مناطق 12 گانه استقرار یابد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نوشت: پس از حادثه پلاسکو تهران بازدیدهای ایمنی مجدد از ساختمانهای بلند عمومی با ریسک بالا به طور مجدد انجام شد و تمامی آنها شناسنامه دار شدند.
بهزاد بزرگزاد افزود: در اصفهان 80 درصد ساختمانها می توانند در مقابل حریق از خودشان دفاع کنند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اداره طراحی شهری شهرداری اصفهان نوشت: در کل سطح شهر اصفهان هم بافت تاریخی و هم بافت فرسوده وجود دارد که مجموع مساحت این دو بافت به دو هزار و 270 هکتار می رسد.
محمد عقیلی افزود: اصل نما و منظر شهری جزو مشاعات شهری است و از دیرباز آجرنما جزو اصلی ترین مصالح بوده است .
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان نوشت: سال گذشته تنها 11 میلیون دلار صادرات فرش دستباف از اصفهان صورت گرفته است و این در حالی است که در سال های گذشته روزانه این رقم صادرات فرش محقق می شد.
منوچهر طلایی افزود: متاسفانه وضعیت صادرات فرش دستباف خوب نیست و هرسال نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نوشت: سالانه در کشور 50 تا 60 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات فوت می کنند که این آمار در جهان هر سال شش میلیون نفر است.
شهرام احتشامی افزود: افزایش فعالیت غیر مجاز عرضه کنندگان دخانیات، افزایش دسترسی جوانان به مواد دخانی، افزایش قاچاق دخانیات و عدم نظارت بر کیفیت صدور مواد دخانی از جمله موارد شیوع این معضل اجتماعی در کشور است.
وی گفت: کلیه چایخانه های عرضه کننده قلیان در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک پلمپ شده است.
احتشامی افزود: در این مدت 179 مرکز عرضه قلیان در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک پلمپ شده است که 157 مرکز شهری و 22 مرکز عرضه قلیان به صورت روستایی فعالیت داشته است.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان اینکه 'وقتی زاینده رود زمین های غرب اصفهان را سیراب نکرد' نوشت: کشاورزان غرب اصفهان این روزها در انتظار ثمر دادن کاشته های خود هستند اما به اعتقاد آنها توقف جریان آب در زاینده رود سبب خشک شدن محصولات شده است.
این روزنامه می افزاید: توقف جریان آب رودخانه زاینده رود بعد از اعتراض کشاورزان شرق اصفهان، این بار گله و شکایت کشاورزان غرب استان را به همراه داشته است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.