روزنامه 'اصفهان امروز' در مطلبی با عنوان 'شاخص فرابنفش اصفهان در محدوده به شدت خطرناک' نوشت: این قدر مسائل و فجایع زیست محیطی شهر و دیارمان زیاد و پرتعداد است که گویی حضور قلبی برای پرداختن به مسئله اشعه فرابنفش نیست.
این روزنامه می افزاید: با این همه اصفهان در روزهای اخیر شدت اشعه فرابنفش بسیار خطرناکی را تجربه می کند و جدی گرفتن مسئله ضروری است.
این روزنامه ادامه می دهد: میزان اشعه فرابنفش در این روزها از شاخص 13 هم گذشته است که به شدت خطرناک قلمداد می شود و محافظت در برابر آن حیاتی است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'بازگشت اصفهانی ها به سمت لبنیات سنتی' به نقل از رئیس اتحادیه لبنیات فروشان سنتی اصفهان نوشت: اصفهانی ها از دیرباز طرفدار لبنیات سنتی بوده اند و در دو سال گذشته رغبت مردم برای خرید این محصولات افزایش چشمگیری یافته و مراکز عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر نیز همگام با افزایش تقاضای شهروندان افزایش یافته اند.
محمد شفیع زادگان افزود: مردم به سلامت لبنیات سنتی و قیمت مناسب آن اعتماد دارند و برخی از مراکز فروش لبنیات سنتی در سطح شهر از اعتبار بالایی برخوردار هستند و روزانه صف های طولانی از خریداران در آنها به چشم می خورند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'زیاده روی اصفهانی ها در مصرف برق' نوشت: اوج گیری مصرف از 14 روز دیگر آغاز می شود.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به رشد 5 تا 8 درصدی مصرف برق در سال جاری نوشت: میزان مصرف برق مشترکین با توجه به دمای هوا متفاوت است اما به طور میانگین مصرف برق با رشد 5 تا 8 درصدی همراه شده است.
محمد مهدی عسگری افزود: مقایسه مصرف برق یک روز در سال جاری با زمان مشابه سال گذشته بستگی به دمای هوا دارد که اغلب این فاکتور متفاوت است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان نوشت: طرح پارک ملی مهارت برای دانش آموزان علاقمند به مهارت آموزی و هدایت آنان به کارگاه های آموزشی،در اصفهان اجرا می شود.
ابوطالب جلالی درباره طرح ملی مهارت که به منظور تربیت دانش آموزان ماهر است افزود:طرح پارک مهارت برای نخستین بار در کشور به منظور استعدادیابی، رغبت سنجی و برنامه ریزی آموزشی برای دانش آموزان شش تا 12 سال اجرایی شده است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'کاهش 25 درصدی وقوع جرائم در اصفهان' به نقل از جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نوشت: بر اساس بررسی های آماری توسط اداره عملیات پلیس اصفهان، وقوع انواع جرائم در این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون 25 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ حسین حسین زاده افزود: وقوع جرم سرقت 10 درصد، نزاع و درگیری های خیابانی 16 درصد، جرایم خشن 16 درصد، تصادفات جاده ای و رانندگی 45 درصد و جرایم اخلاقی 35 درصد کاهش یافته است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل محیط زیست استان اصفهان از پیگیری تخلف تخلیه پساب تصفیه خانه یزد در زاینده رود در محاکم قضایی خبر داد و نوشت: این موضوع بلافاصله برای برخورد قانونی به مراجع قضایی گزارش شد و تخلف مورد نظر با قاطعیت در حال پیگیری است.
حمید ظهرابی افزود: در تاریخ 10 خرداد سال جاری به مدت دو ساعت پساب تصفیه خانه آب شرب یزد که حاوی گل و لای مواد منعقد کننده مورد استفاده جهت تصفیه خانه آب شرب کلروفریک بوده به رودخانه زاینده رود تخلیه شده بود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی با عنوان 'تعریض پل فلزی با رویکردی انسان محور' به نقل از طراح و معمار این پروژه نوشت: تلاش شد رویکرد انسان محور بودن در پروژه تعریض پل فلزی لحاظ شود.
کیوان ملت افزود: پل فلزی اولین پل مدرنی است که پس از پل های آجری خواجو، سی و سه پل و جویی بعد از حدود 450 سال بر روی رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان احداث شده است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل زندان های استان اصفهان نوشت: خیران استان اصفهان چهار میلیارد تومان برای آزادی زندانان جرایم غیر عمد کمک کردند.
اسدالله گرجی زاده با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در سطح استان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد افزود:باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر در سطح استان اصفهان 856 زندانی جرایم غیر عمد با نیاز به اعتبار 100 میلیارد تومانی پشت میله های زندان به سر می برند.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.