روزنامه 'نسل فردا' در مطلبی به نقل از نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: مدیریت کشور را نباید کوچک کرد بلکه باید بدنه دولت را کوچک تر کنیم.
حیدرعلی عابدی افزود: برای مدیریت کشور باید هزینه های منطقی داد؛ بنابراین می توان وزارتخانه های تفکیک شده داشت که کارایی بهتری داشته باشند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: مبارزه با آفت سن در بیش از 95 هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان اصفهان در حال انجام است .
حسنعلی رحیمی با بیان اینکه اقدامات گسترده ای برای مبارزه با این آفت در استان انجام شده است افزود:از ابتدای امسال تا کنون در 78 هزار و 326 هکتار از اراضی استان اصفهان مبارزه با سن انجام شده است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'پیچیدگی های امنیتی در احیای زاینده رود'، به نقل از استاندار اصفهان نوشت:طرح احیای حوضه آبریز زاینده رود در نیمه راه است.
رسول زرگرپور افزود: این مسئله به دلیل پیچیدگی های امنیتی، در اواسط کار قرار دارد و برای احیای گاوخونی نیز در ابتدای راه هستیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان این صنعت ،نوشت: برای تولید یک فرش دستباف روزهای زیادی سپری و هزینه های متعددی صرف می شود و متاسفانه زمانی که فرش تولید شد هم مدت زمان دیگری طول می کشد تا به فروش برسد که این امر باعث کناره گیری بسیاری از بافندگان از شغل خود شده است.
باقر صیرفیان افزود: در دهه اخیر در بازارهای جهانی شاهد افت فرش دستباف ایران بودیم، به نحوی که کشورهایی همچون چین ، پاکستان و هند گوی رقابت را از ما ربودند و فروش خوبی در بازارهای جهانی داشتند .
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'نفس های آخر تب کنگو در اصفهان' نوشت: طی دو هفته اخیر، گزارشی از ابتلا در استان گزارش نشده است.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از مسئول بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشت: با اقدامات پیشگیرانه و ارائه آموزش های لازم تب کنگو در اصفهان ره به جایی نبرد و حالا طی دو هفته اخیر بیمار مشکوکی هم در اصفهان راهی بیمارستان نشده است.
رضا فدایی افزود: فرد جدیدی هم به تازگی بستری نشده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل ازمدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت: آب اراضی کشاورزی و باغات غرب استان در تابستان تامین می شود.
مسعود میرمحمد صادقی با بیان اینکه تامین آب برای کشاورزان غرب استان بر اساس برنامه ابلاغی شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود انجام خواهد گرفت افزود: بر این اساس افزایش خروجی آب سد زاینده رود با توافق کشاورزان انجام می شود.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان اینکه 'قرمز شدن زاینده رود بیماری زا بود؟' نوشت: 2 هفته بعد از ورود سولفات آهن به رودخانه ، حالا بعضی پزشکان شیوع یک بیماری جدید را با آن حادثه مرتبط می دانند.
این روزنامه می افزاید: به دنبال قرمز شدن آب زاینده رود ، این روزها شاهد اثرات سوء سولفات آهن روی زمین و محصولات کشاورزی هستیم که البته سلامت این محصولات هنوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی رد نشده است.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از مهدی رفیعی ، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون هیچ گونه گزارشی از بیمارستان ها مبنی بر ویروس جدیدی ناشی از ناسالمی آب به ما گزارش نشده است نوشت: می تواند قرمزی رنگ زاینده رود و وارد شدن مقدار زیادی سولفات آهن که سبب تغییر رنگ زاینده رود شد روی محصولات اثر گذاشته باشد اما این تاثیر در دراز مدت خود را نشان می دهد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به پیش بینی برداشت 7300 تن گیلاس از باغات استان نوشت: سطح کل باغات گیلاس استان 996 هکتار است که 135 هکتار آن در مرحله قبل از باردهی قرار دارد.
احمدرضا رئیس زاده افزود: از اوایل خرداد ماه برداشت گیلاس از سطح 861 هکتار از باغات استان آغاز شده است .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.